۹۰ درصد برندهای خارجی پوشاک در ایران تقلبی است

90 درصد برندهای خارجی پوشاک در ایران تقلبی است

خبرگزاری تسنیم: معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه از میان ۶۰ برند پوشاک خارجی فعال در کشورمان، تنها ۶ برند دارای نمایندگی رسمی هستند،‌ گفت: بخش اعظمی از محصولات این برندهای خارجی تقلبی است.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به نحوه فعالیت برندهای معتبر خارجی پوشاک در ایران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 60 برند خارجی در کشور مشغول عرضه محصولات خود در صنعت پوشاک هستند و این در حالی است که تنها 6 برند، دارای مجوز رسمی و قانونی فعالیت در کشور هستند، از این رو موضوع ساماندهی برندهای خارجی در کشورمان، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این بدان معناست که از تمامی برندهای کشور، تنها 6 برند دارای نمایندگی رسمی در کشورمان بوده و متأسفانه سایر برندهای موجود در بازار و سطح عرضه، فاقد حق نمایندگی قانونی در کشورند لذا یکی از خروجی‌های جلسه اخیر برگزار شده در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موضوع ساماندهی تابلوهای تابلوهای موجود در سردر مغازه‌ها و واحدهای عرضه پوشاک، خواهد بود.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: متأسفانه به دلیل عدم ساماندهی فعالیت برندها و نمایندگی برندهای معروف در کشورمان، بخش اعظمی از محصولاتی که در نمایندگی‌های این برندهای خارجی عرضه می‌شود، تقلبی بوده و این در شرایطی است که مردم فریب تابلوهای این برندها و نمایندگی‌های غیررسمی آن‌ها در کشور می‌خورند. از این رو ما به دلیل حل معضل قاچاق پوشاک در کشور، مصمم هستیم مساله نمایندگی‌های رسمی برندهای مطرح دنیا در کشورمان را مورد بررسی قرار دهیم.

بیات با بیان اینکه این ستاد مصصم است تابلوهای غیرقانونی برندها را از سطح عرضه جمع‌آوری کند، گفت: البته این موضوع به هیچ وجه به معنای عدم استقبال ما از فعالیت برندها در کشور نیست بلکه ما خواستار فعالیت این برندها و نمایندگی‌ها در چارچوب قانون هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حضور برندهای خارجی پوشاک در کشور حمایت می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: ما از قانون‌مند شدن حضور برندهای خارجی پوشاک در کشور حمایت می‌کنیم و طبیعتاً نگاه ما به این موضوع، بسته نخواهد بود و به دنبال ممانعت از حضور این برندها در کشور نیستیم ولی معتقدیم این برندها باید مدیریت شده و با ضوابط خاصی در کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon