بهترین فرصت برای کاهش وابستگی به نفت فراهم است

بهترین فرصت برای کاهش وابستگی به نفت فراهم است

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: بهترین فرصت جهت کاهش وابستگی به نفت فراهم شده و باید منابع دیگری جایگزین آن شود.

محمدحسن قدیری ابیانه در حاشیه سفر به اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی منشأ تحول در ایران شده و جمهوری اسلامی را از یک کشور وابسته و مطیع غرب به یک کشور مستقل و در حال پیشرفت سریع تبدیل کرده، اظهار داشت: این انقلاب در جهان و به ویژه جهان اسلام تاثیر گذار بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه بروز و ظهور بیداری اسلامی فراهم شد.

وی با اشاره به بیداری کشورهای مسلمان جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیداری رو به گسترش است و می‌رود تا قطب بزرگ قدرت و تمدن اسلامی را تشکیل دهد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه هر تحول مهمی که در جهان رخ داده، در نهایت به نفع جمهوری اسلامی بوده، تصریح کرد: با سقوط اتحاد جماهیر شوروی چند کشور اسلامی در شمال ایران شکل گرفت و شمال ایران را که در بن بست قرار داشت، به یک چهار راه استراتژیک تبدیل کرد.

وی بیان کرد: با شکست کمونیست از یک طرف و شکست لیبرالیسم از طرف دیگر خلأی در جهان ایجاد شده که چه نظام و مکتبی می تواند راه نجات برای بشریت باشد اما باید گفت که اسلام این راه حل است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه در این راستا صهیونیسم که بر رسانه‌ها و مصادیر حکومتی غرب مسلط است، تلاش می‌کند با دادن اطلاعات غلط درباره اسلام و مسلمین ایجاد اسلام هراسی مردم را به قضاوت نادرست بیندازد، گفت: صهیونیسم به دنبال آن است که از طریق مانع مطالعه اسلام شود و اگر به هر دلیلی غربی ها با اسلام و قرآن آشنا بشوند، به اسلام گرایش پیدا خواهند کرد و موج اسلام گرایی جهان فعلی را در می‌نوردد.

وی به دستاوردهای دیگر پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر نه تنها نقطه عطف تاریخی برای انقلاب اسلامی است بلکه نقطه عطفی در شکل گیری تمدن اسلامی به شمار می‌رود.

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب سبب پیروزی شده، بیان کرد: ما در شرایطی به فناوری هسته‌ای دست یافتیم که در شرایط تحریم قرار داشتیم و این یک دستاورد بزرگ بود.

وی به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هر کدام از توطئه‌هایی که علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت به تنهایی می‌توانست یک نظام را ساقط کند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف سبب پیشرفت و حرکت روبه جلوی انقلاب شده، تصریح کرد: در شرایط کنونی و وضع تحریم‌های اقتصادی حضور مردم در صحنه و توجه بیشتر به کار و تولید رمز موفقیت است.

وی به وضعیت سقوط قیمت نقت اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی بهترین فرصت جهت کاهش وابستگی به نفت فراهم شده و باید منابع دیگری جایگزین آن شود تا این توطئه دشمن نیز خنثی شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon