ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد فارس


ایجاد 63 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد فارس

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد فارس ایجاد شده است.

علی الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به تعهدات این اداره در برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: یکی از تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه 5 ساله توسعه افزایش ضریب نفوذ خدمات حمایتی بوده است که در استان فارس صد در صد جامعه مشمول خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانوار هدف یکی از برنامه اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: در بخش اشتغال نیازمندان در برنامه پنج ساله باید عدد به 50 هزار مورد می‌رسیده که هم‌اکنون به 63 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه براساس برنامه پنجم کمیته امداد ‌موظف به احداث 10 هزار مسکن بوده است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد فارس از محل قرض‌الحسنه دولت، کمک‌های بلاعوض کمیته امداد و کمک‌های خیرین مشکل مسکن 17 هزار و 500 خانوار  را برطرف کرده است.

الهیاری خاطرنشان کرد: در فصل توجه به مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها در هر سال نزدیک به 7 تا 10 هزار خانواده باید مشمول خدمات مشاوره‌ای و آموزش خانواده ‌شوند که در حال حاضر نزدیک به 63 هزار مورد خدمات مشاوره و آموزشی توسط کمیته امداد فارس ارائه شده است.

وی توسعه مشارکت‌های مردمی را یکی دیگر از تعهدات کمیته در برنامه 5 ساله توسعه عنوان و تصریح کرد: گرچه استان فارس از نظر حجم درآمد جزء استان‌های برتر کشور است ولی از نظر افزایش سرانه کمک‌های مردمی مطابق بر برنامه پنجم نبوده است.

الهیاری با توجه به آمار سال گذشته بیان کرد: افزایش سرانه کمک در شهرستان‌های کوچک فارس بیش از شهرهای بزرگ بوده است که دلیل این امر اشکال در ساختار اداری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: پیش‌بینی شده که در بخش اکرام ایتام تا پایان برنامه پنجم 141 هزار حامی داشته باشیم که هم‌اکنون به 50 هزار حامی رسیده و کمیته امداد فارس در این زمینه نسبت به برنامه پنجم عقب است.

وی درباره راهکار کمیته امداد فارس برای افزایش سرانه کمک‌های مردمی و تحقق برنامه پنجم افزود: برای افزایش میزان کمک‌های مردمی ایجاد مراکز نیکوکاری در دستور کار است که تاکنون 60 مرکز نیکوکاری در استان راه‌اندازی شده و امسال نیز 28 مرکز جدید راه‌اندازی می‌شود.

الهیاری با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در واقع مدلی از مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تصمیم دارد با احداث مراکز نیکوکاری در محلات، بخش‌ها و مناطق هم ضریب نفوذ خدمات را بالا ببرد و هم این‌که مردم فرصت بهتر و بیشتری برای مشارکت در امر خیر داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس (ره) با بیان اینکه ارتقاء بهره‌وری سازمانی و باز مهندسی در ساختار کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر تعهدات کمیته امداد در برنامه پنج ساله توسعه است، تصریح کرد: کمیته امداد فارس برای تحقق این مهم سطح پست‌های کارشناسی را ارتقاء داده و رشته‌های تحصیلی با اشتغال متناسب‌سازی شده است. 

الهیاری اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی و توسعه آموزش در بدنه اداره از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس  است که این کار با هدف بهسازی نیروی انسانی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به تدوین بانک اطلاعاتی نیازمندان در فارس گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس کامل‌ترین و جامع‌ترین بانک اطلاعاتی نیازمندان را دارد و یکی از اهداف این بانک اطلاعاتی تجمیع مشکلات نیازمندان بوده است.

وی افزود: از سال 91 نرم‌افزار جامع خدمات مدیریتی در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس مستقر شده و در حال حاضر به اتمام رسیده است و توزیع بهتر خدمات و اجرای عدالت از مزایای این بانک اطلاعاتی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon