سال نوی سینمای ایران با نام و یاد پیامبر اکرم(ص) آغاز شد

سال نوی سینمای ایران با نام و یاد پیامبر اکرم(ص) آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: مراسم افتتاحیه سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. پیش از شروع رسمی مراسم سینماگران ایرانی بیانیه‌ای در محکومیت اهانت به پیامبر اکرم(ص) قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امشب افتتاحیه بزرگترین رویداد سینمایی سال کشور است، اتفاقی که رئیس سازمان سینمایی از آن به «بهار سینمای ایران» تعبیر می‌کند. دوباره سینما به‌مدت 10 روز در مرکز تمرکز رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

***

22: 21  جعفریان، فیلمبردار برجسته سینمای ایران گفت:خیلی خوشحالم که کارم آ‌نقدر دیده شده است که برایم بزرگداشت گرفته‌اند، فیلمبرداران زیاد و فعالی در سینما هستند اما قرعه به نام من خورده است. از مسئولین جشنواره تشکر می‌کنم و از همه کارگردانانی که با من کار کرده‌اند. من معتقدم که اگر کاری موفق شده است حاصل تلاش و حضور همه تیم کنار من بوده است، علیرضا برازنده، پیمان شادمانفر،مسعود و علی اللهیاری که همکاران همیشگی من بودند و حالا خودشان به جمع فیلمبردارن سینمای ایران اضافه شده‌اند. علاوه بر اینکه نسل جدیدی از فیلمبردارن وارد سینمای ایران شده‌اند مثل هومن بهمنش که شبیه کارهای خودم فیلمبرداری می کند و یا کوهیار کلاری....

جعفریان ادامه داد: ما سینماگران زندگی مشخصی نداریم، بنابراین شریک زندگی همه ما آدم‌های فداکاری هستند که ما را تحمل می‌کنند.

جعفریان همچنین از عظیم جوانروح که چندی پیش درگذشت هم تقدیر کرد و در پایان گفت: امیدوارم سال دیگر برای مشاهده فیلم دخترم سال بعد به جشنواره بیایم.

22:14 مراسم بعدی تقدیر از حسین جعفریان فیلم‌بردار برجسته سینمای ایران بود، در حالی که بخش زیادی از حاضرین در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد طبق روال، در حال ترک سالن بودند.

22:05 جنتی و ربیعی به روی صحنه آمدند تا از محمدعلی کشاورز تقدیر کنند.لوح تقدیری به او اهدا شد.

21:50 سرانجام نوبت به برگزاری مراسم تقدیر از محمدعلی کشاورز رسید.کلیپ تقدیر از محمدعلی کشاورز با محوریت گفتگویی با علی نصیریان و محمود کلاری در حال پخش است. محمد علی کشاورز سرانجام روی سن آمد در حالی که بهرام رادان و حمید فرخ‌نژاد او را همراهی می‌کردند. موسیقی متن فیلم «هزاردستان» همزمان در حال پخش است.

کشاورز در سخنان کوتاهی گفت: خیلی خوشحالم که در خدمت تمام مردم ایران اسلامی، مردم سلحشور ایران و تمام کسانی که برای بزرگی مردم خودمان که مملکتان تلاش کردند هستیم.ایران در آینده بهترین کشور دنیا خواهد شد. من حدود دو سال است که پایم شکسته و از خانه بیرون نیامده‌ام. از وزارت ارشاد متشکرم که مرا به این مراسم دعوت کرد. از جنتی، وزیر ارشاد و ربیعی وزیر رفاه تشکر می‌کنم.

کشاورز افزود: امیدوارم شما مردم ایران که در تمام طول تاریخ از هر نظر در مقابل کشورها سلامت بودید همچنان این‌گونه بمانید. بین زنان ومردان ایران هیچ تفاوتی نیست و همه باید در بزرگی مملکت خود و در فرهنگ مملکت تلاش کنید که همان‌طور که بودیم بمانیم، به خصوص در شرایط کنونی.

کشاورز گفت:‌ از جنتی و ربیعی، این دو مرد فرهیخته می‌خواهم که به هنر این مملکت تا جایی که می‌توانند کمک کنند تا بچه های این سرزمین از بچگی تا زمانی که بزرگ می‌شوند ،با هنر تئاترو سینما باشند تا بتوانند در جهان خودنمایی کنند. من هر چه دارم از مردم مملکتم دارم. و در درجه دوم از اساتید درجه‌یکی که به من درس دادند. این اساتید درس ایرانیت را به من دادند. بچه‌های جوان کوشش کنید تا همانطور که در ادبیات فرهیخته‌ایم در تئاتر و سینما نیز همان‌طور شویم.

وی اشاره به جوان‌هایی که به تازگی در هنر تئاتر و سینما  آمده‌اند گفت: مملکت ما، مملکت چندین و جند هزارساله‌مان با فرهنگی غنی است.اشخاصی مثل فردوسی، حافظ، سعدی داریم . انسان‌های پخته‌ای که در هیچ جای دنیا مثل ‌آنها وجود ندارد. اما شما هستید که می‌بایستی فرهنگ و هنر ما را ارتقا دهید. اگر از هنرمندی نقطه ضعفی دیدید در همان‌جا ایراد بگیرید و اگر کارش را خوب انجام داد از او تعریف کنید.زنده باد همه جوان‌هایی که الان در تئاتر و سینما تلاش می‌کنند.

کشاورز گفت:‌ما باید کوشش کنیم تا ایران در راس همه کشورها باشد. ای جوان‌ها امید خود را از دست ندهید، امید همه ما به جوان‌هاست.

21:33 سخنرانی حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی آغاز شد. ایوبی به روی سن آمد و اعلام کرد که سخنرانی طولانی نخواهد کرد. ایوبی گفت:امروز سینماگران برای سی و سومین بار مردم ایران و تمام مردم جهان را به تماشا می‌خوانند. این جشن جشن خواستن و توانستن است. جشن پیروزی روی باز و سفره باز است.جشن پیروزی لبخند بر اخم. به تماشا بنشینیم تا دریابیم اندازه فاصله یک لبخند را و چه فاصله میمون و مبارکی است. سینمای ایران دستش پر است از لبخند به زندگی پر از خلاقیت .سالی که گذشت دیگر گذشته است با همه فراز و فرودها با همه تلخی و شیرینی‌هایش,‌با همه حرف‌ها و حدیث‌هایش، اما با این همه، سال 93 را سال سلام به سینما بدانیم، سال هجوم مردم به سینما، سال سلام به صنعت سینماگزاران، سلام به سرمایه‌گزاران ، سلام به اقتصاد سینما.

وی در ادامه گفت:این خطاب به آقا ربیعی است از طرف همه سینماگران،کار تولید سینمای ایران تولیدی شوق‌انگیز و گروهی است و میوه کار آن‌ها لبخند و اندیشه و تحکیم بنیان خانواده و انتقال ارزش‌هاست.این خالقان زیبایی اما با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند، آن‌ها در گرماگرم سوت و کف‌ها و در میانه سالن‌های پرشور و تشویق‌های بی‌امان بیمناک روزگار بی‌کسی و تنهایی خویشند.بیمناک روزگاری‌اند که حتی از نام و نشان خویش گریزانند. روزگاری که تنها و تنها دنبال یک تخت کوچکند.روزگاری که صاحبخلانه پرستار بیمارستان بقالی سر کوچه کارمند بانک مطالبه دارند.از شما می‌خواهیم برای ما فکری کنید، برای آن روزگار اهالی فرهنگ فکری کنید اگر می‌خواهید جوانه‌ها بشکوفند.

21:20 از بهمن کریمیان، اکبر عالمی، هاشم محققی‌فر، ناصر انصاری، مسعود کلانتری، بیژن جباری،محمدتقی شاهرخ، امین بدیع، کیهان خسرویان که همگی از اساتید لابراتوردار ایرانی بودند تقدیر شد. همه حاضرین برای تقدیر از آن‌ها سرپا ایستادند.بعد از این تقدیر جمعی از فعالان در لابراتورها روی سن رفتند و با ایوبی عکس یادگاری گرفتند.

21:11 بزرگداشت استادان لابراتورهای سینمایی آغاز شد. در ابتدای این بخش کلیپی از از گفتگو با لابراتوردارها پخش شد.ایوبی و فیروزآبادی قائم‌مقام وزیر رفاه برای نکوداشت اساتید لابراتورداری به روی سن آمدند.

21:05  کلیپ معرفی‌ فیلم‌های بخش سودای سیمرغ پخش شد و هیئت داوران این بخش هم معرفی شدند. در خلال این بخش اعلام شد که مجید مجیدی هنوز در آلمان است و هنوز در هنوز در حال انجام مراحل اصلاحی فیلم محمد(ص) است.

20:56  هیات‌های انتخاب و داوری بخش تبلیغات و اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، متشکل از آقایان: مرتضی شایسته، سیف‌الله صمدیان، علی نیک رفتار، رامبد جوان و میثم مولایی برگزیدگان دریافت جایزه تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره فجر در دوره سی و سوم را در بخش های مختلف بدین شرح اعلام کردند:
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین عکاسی فیلم را به سحاب زری‌باف برای فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه کنندگی جهانگیر کوثری اهدا کرد.

هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین نوآوری و خلاقیت در شیوه های اصولی تبلیغات و اطلاع رسانی را به امیر اثباتی برای فیلم ماهی و گربه به کارگردانی شهرام مکری و تهیه کنندگی سپهر سیفی اهدا کرد.

هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تندیس بهترین مدیریت تبلیغات و اطلاع رسانی را به بهرنگ تنکابنی برای فیلم شهر موش ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی اهدا کرد.

هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (ایده پردازی برای اطلاع رسانی) را به پوریا عالمی برای فیلم شهر موش ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تقدیم کرد.

همچنین دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (مدیریت روابط عمومی و نمایش شهرستان ها) از سوی هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به محرم براتی برای فیلم شهر موش ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تعلق گرفت.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (طرح عنوان اصلی، عنوان بندی و گرافیست) را به ابراهیم حقیقی برای فیلم شهر موش ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی تقدیم کرد.
هیات داوران مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیپلم افتخار بهترین همکاری در گروه تبلیغات و اطلاع رسانی (مدیریت تبلیغات شهری و برگزارکننده مراسم های معرفی) را به مهشید آهنگرانی برای شهر موش ها 2 به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی اهدا کرد.

20:50 هیئت داوران بخش اقلام تبلیغی روی سن آمدند تا بخشی از جوایز این بخش را اهدا کنند. رامبد جوان بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و از حاضرین خواست برای اینکه فضا عوض شداز جای خود بلند شوند و به سبک «خندوانه» برنامه پرطرفدار او در تلویزیون دست بزنند.صفاریان از هیئت داوران این بخش امشب غایب است.

20:38 کلیپی از فیلمسازانی که در بخش سودای سیمرغ هستند در حال پخش است.سینایی، حجازی، افخمی، شاه‌حسینی، الوند، کیایی، بهرام توکلی و... از سینماگرانی هستند که با آنها در این کلیپ گفتگو شده است.

20:20 ربیعی، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی سخنرانی بعدی مراسم بود. ربعی در سخنان کوتاهی به رسانه بودن سینما در کنار بعد هنری آن اشاره کرد و گفت: سینما یک شکل هنری ودر عین حال یک رسانه ارتباط اجتماعی است. سینما به عنوان هنر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر هنرها اضافه می‌کند.اما در عین حال یک رسانه مهم هم هست. فیلم تنها هنر رسانه‌ای است که امکان تجسم تمام تخیلات بشری را فراهم آورده است و با فیلم است که انسان برای اولین بار ذهنیات خود را به همان صورتی که در ذهن دیده می‌شود.ریبعی در عین حال گفت:من معتقدم که بخش مهمی از سینمای اجتماعی ایران تعهد اجتماعی را پذیرفته است. سینما از جامعه با جامعه و برای جامعه است.همه پارادیم‌های سینمای اجتماعی ایران برشی از جامعه خودشان هستند.

20:10 سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد. جنتی قرار بود امشب سخنرانی نکند. اما به اصرار مجری روی سن آمد و یک سخنرانی ده دقیقه‌ای داشت.

وی سخنانش را با این مقدمه که من قصد صحبت کردن ندارم و فقط خواستم عرض ارادت کنم و دو نکته کوتاه را بگویم شروع کرد.

جنتی گفت: اولا تشکر می‌کنم از همه اهالی سینما که با درایت، فهم، صبر و سکوت خود تلاش کردند در برابر کسانی که می‌خواستند آرامش سینما را بر هم بزنند یک فضای مثبت ایجاد کنند.

وی افزود: از ایوبی به دلیل ایجاد فضای احترام آمیز مبتنی بر اعتماد در سینما تشکر می‌کنم. نتیجه این اعتماد فیلم‎های درخشانی بود که در طول امسال ساخته شد و این روزها شاهد اکران آنها هستیم. آنگونه که هیات انتخاب گفت امسال فیلم‎های خوبی به جشنواره آمده است. این حرکت خوب سینمایی که امسال ایجاد شده است قابل ستایش است.

وزیر ارشاد گفت: نکته سوم حضور قدرتمند نیروهای جوان در سینما است. آنها به صحنه آمدند و فیلم ساختند و کارهای ارزنده‎ای را عرضه کردند. این جوانان باید بدانند که این خلاقیت آنها نتیجه تلاش پیشکسوتان و اساتیدی است که در این زمینه آنها را راهنمایی کردند.

جنتی گفت: ما همه چیز را مرهون تلاش بزرگان سینما می‎دانیم و قدر و منزلت آنها را به خوبی می‎شناسیم و یقین می‎دانیم آنها از پیشرفت جوانان خشنود هستند.

وی اضافه کرد: تشکر فراوان دارم از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یکی از شخصیت‌های فرهنگی کشور هستند و امسال ایشان و همکارانشان از جشنواره فیلم فجر حمایت ویژه‌ای کردند. از ربیعی می‎خواهم توجه ویژه‎ای به هنرمندان کشور از نظر بیمه‎های درمانی و خدمات درمانی و بیمه بیکاری اهالی سینما داشته باشند. در این زمنیه باید کار جدی انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تشکر ویژه از دبیر جشنواره دارم که تلاش فراوانی کردند برای برگزاری این جشنواره و همچنین از هیات انتخاب و داروان. برخی از فیلم‎ها در این جشنواره پذیرفته و برخی نشده‌اند، برخی هم جایزه نمی‎گیرند که ممکن است اعتراضاتی به همراه داشته باشد. در کل کار قضاوت دشوار است.

وی تاکید کرد: نارضایتی کسانی که احیانا فیلم‎های آنها به جشنواره نیامده و یا کسانی که فیلمهایشان آمده و در انتظار سیمرغ هستند و به دست نمی‌آورند نشانه اهمیت جشنواره فیلم فجر است. این مهم است که از این پس تلاش کنیم که در سال آینده در سینمای ایران فیلمهای بهتری را ارائه کنیم که در صحنه های داخلی و خارجی مورد پذیرش باشد.

وزیر ارشاد گفت: امسال بخش بین الملل از جشنواره جداشد زیرا در سالهای گذشته این بخش تحت شعاع فیلم‎های بخش ملی بود. امیدورایم به صورت مستقل این بخش در اردیبهشت برگزار شود.

جنتی در پایان گفت: سامان دهی امور جشنواره‎ها یک امر ضروری است و این در مورد همه جشنواره‎های فیلم، تئاتر، کتاب و ... است . امسال جشنواره استانی کمتر برگزار کردیم ولی سیاست وزارت ارشاد این است که بسیاری از جشنواره‎های ملی را به استان‎ها انتقال دهیم و دبیرخانه را به آنجا ببریم، همانند جشنواره‌های یاس و فیلم کودک که به استان‌ها رفتند.

20:06 هیئت داوران بخش فیلم‌های نگاه نو و سودای سیمرغ نیز در کلیپی معرفی شدند.همایون اسعدیان، حسن بلخاری، فرشته طائرپور، محمدمهدی عسگرپور و رضا مقصودی به عنوان هیات داوران بخش نگاه نو سی‌ و‌ سومین جشنواره فیلم فجر آثار این بخش را داوری خواهند کرد.

20:00 هیأت داوران بخش مستند سینمای حقیقت جشنواره معرفی شدند: حبیب احمدزاده، مهرداد اسکویی، محمدرضا اصلانی، سید مانی میرصادقی، محمدعلی فارسی از اعضای این هیأت هستند. پس از اعلام اسامی هیأت داوران بخش مستند، اسامی هیأت انتخاب نگاه نو بخش مسابقه سینمای ایران شامل محمد احسانی، احمد امینی، محمدعلی باشه‌آهنگر، بهنام بهزادی، مجید رضابالا، رسول صدرعاملی و حسین کرمی اعلام شد. و کلیپ‌های دو بخش نگاه نو و هنر و تجربه نیز معرفی شد.

19:55 کلیپی از معرفی هیئت انتخاب فیلم‌های مستند در حال پخش است.عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، جعفر صانعی مقدم، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مستند سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره انتخاب شده بودند.

19:50  کلیپی در ستایش درگذشتگان امسال سینمای ایران در حال پخش است.احمد رسول‌زاده، علی‌اکبر خواجوی، صادق ماهرو، عظیم جوانروح،مرتضی احمدی، انوشیروان ارجمند و.. از تازه‌درگذشتگان سینمای ایران هستند. کرمی در پایان این کلیپ تقدیر ویژه‌ای از داریوش اسدزاده به عمل آورد.

19:46 سخنرانی علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر آغاز شد.علیرضا رضاداد گفت: فردا آغاز سال نو سینمای ایران است. سینمایی که به دستان هنرمند سینماگران در طول یکسال تلاش رقم خورده است. ما در ایام نوروز سینمای ایران یعنی دهه فجر به نمایش بخش ستایش برانگیزی از کارنامه درخشان سینمای ایران می نشینیم. با این حال جشنواره فیلم فجر همه سینما ایران نیست، پایان یک فیلم هم نیست نقطه آغازی است برای همدلی مجدد و برای راهی پیش روی تا اکرانی موفق و گسترش ارتباط عموام مردم علاقمند با سینما با تلاش یکسال فرزندان این سرزمین.

وی افزود: ما در اینجا هستیم تا به همگان بیاموزیم آنسوی مرزهای نژادی بهشتی هست که در آن بشر تا آسمان حق قد می‌کشد. باور داریم پلشتی هیچ توهینی احدی از پیروانات را نمی‌راند و چیزی به خاطیانت اضافه نمی‌کند جز گمگشتگی. پس به ما بیاموز که برای آنها فانوس دانایی روشن کنیم، باشد که زبان سینمای ایران زبانی نزدیک به کلام تو و منادی اخلاقی باشد که برای آن مبعوث شدی.

رضاداد تاکید کرد: برای سینمای ایران و سینما دوستان ایرانی دهه‌ای پر از شور و نشاط و موفقیت آرزو می‌کنیم.

19:45 سال نوی سینمای ایران با نام و یاد پیامبر اکرم (ص) آغاز شد.

19:40  حال و هوای افتتاحیه امسال جشنواره در حال و هوای ابراز اردات به پیامبر اکرم است. بعد از متن سید مهدی شجاعی، سرود مشهور «والا پیامدار محمد(ص)» فرهاد خواننده مشهور در حال پخش است.

19:35 مراسم افتتاحیه جشنواره فجر برخلاف سالهای پیش از تلویزیون پخش نمی‌شود و فقط دو شبکه رادیویی ایران و نمایش آن را انعکاس می‌دهند.

19:26 سید مهدی شجاعی، نویسنده مشهور سینمای ایران به روی سن آمده است و در حال قرائت یک متن با موضوع پیامبر اکرم(ص) است.

19:21 با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مراسم افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر آغاز شد.مجری مراسم احسان کرمی است.

19:06 علی ربیعی، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی میهمان ویژه مراسم است.طبق یک سنت جدید، چینش میهمانان جشنواره بر حسب فیلم‌های راهیافته به جشنواره فیلم فجر است و به این ترتیب عوامل فیلم‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. اعضای هیئت داوران و هیئت انتخاب هم در کنار قرار گرفته‌اند.

53: 18 همزمان با برگزاری آیین افتتاح این جشنواره، اهالی سینمای ایران بیانیه‌ی محکوم نمودن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) را امضا کردند.
 متن این بیانیه به شرح زیر است:«مرزها زبان فاصله‌اند و تو ای حبیب خدا، از تمام فاصله ها عبور کردی تا به همگان بیاموزی آنسوی همه مرزهای نژادی و اعتقادی و جغرافیایی بهشتی هست که در آن بشر تا آستان حق قد می کشد.باور داریم که پلشتی هیچ توهینی، غبار بر ساحت مقدست نمی نشاند. احدی از پیروانت را نمی راند و چیزی نصیب خاطیان نمی کند. جز گمگشتگی بیشتر از وادی اخلاق و انسانیت و مهر... .پس به ما بیاموز که چون تو برای این گم گشتگان فانوس دانایی روشن کنیم. بر جهلشان افسوس خوریم و بر کید و کین خونریزشان فائق آییم.باشد که زبان سینمای ایران در این بحران زبانی نزدیک به کلام مهربان تو و منادی همان اخلاقی باشد که برای اکمال آن مبعوث شدی...صلوات خدا و درود همه بندگان آزاده نثار تو باد.»این بیانیه در حال امضا توسط سینماگران است، همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در میان هنرمندان این بیانیه را امضا کرد.

18:34 : آئین افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر، لحظاتی دیگر در مرکز همایش‌های مرتفع‌ترین مکان پایتخت آغاز می‌شود.برج میلاد به سیاق سال‌های گذشته اصلی‌ترین مرکز برگزاری برنامه‌های جشنواره فجر است و از دقایقی پیش سینماگران و مدیران و اهالی رسانه در این مکان گردهم آمدند تا جشنواره فیلم فجر را آغاز کنند.

طبق روال معمول سخنرانی دبیر جشنواره، رئیس سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ ارشاد در برنامه‌های افتتاحیه است و قرار است در این مراسم از ب محمدعلی کشاورز، حسین جعفریان و لابراتوارها تجلیل شود و ضمن پخش فیلم‌هایی در این خصوص و رونمایی از کتاب‌های چاپ‌شده درباره بزرگداشت‌ها، هنرمندان نیز در این بخش حضور پررنگی خواهند داشت.

از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، ارائه گزارش تصویری از فیلم‌های جشنواره است. دو کاتالوگ برای معرفی فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده شده است که در مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود.

از جمله هنرمندان حاضر می توان به خسرو سینایی،منوچهر شاهسواری، بهرام رادان، رامبد جوان، بیژن امکانیان، فرزاد موتمن، عباسیان، احسانی داریوش یاری، مهتاب کرامتی، منصور لشگری قوچانی، نیکی کریمی، سعید راد، پژمان بازغی، رویا تیموریان، باران کوثری، نوید محمدزاده، امید بنکدار، لیلا زارع، اسعدیان, لطیفی, فرهاد توحیدی‌,‌عباس شوقی, روح‌الله حجازی؛کیوان علیمحمدی، ستاره اسکندری، حسین یاری، حامد بهداد، هومن سیدی، حسین جعفریان، حبیب ایل‌بیگی، رمضانعلی حیدری خلیلی، مهسا کرامتی، راما قویدل، رویا نونهالی، سهیلا گلستانی، محمدرضا اصلانی، مهتاب نصیرپور و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران