هزاران اسپانیایی در مادرید علیه دولت تظاهرات کردند

هزاران اسپانیایی در مادرید علیه دولت تظاهرات کردند

خبرگزاری تسنیم: هزاران اسپانیایی در مخالفت با سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت، به تظاهرات پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، در پی پیروزی حزب چپ افراطی"سیریزا" در یونان، هزاران نفر در پایتخت اسپانیا علیه دولت به تظاهرات پرداختند. این تظاهرات توسط حزب چپ گرای "پودموس" که مخالف ریاضت اقتصادی اسپانیا است سازماندهی شده بود.

حزب پودموس در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: هزاران نفر میدان سیبلس [در مادرید] را پرد کرده و آمده بودند تا به دولت راخوی [ نخست وزیر اسپانیا] بگویند که آنها دیگر تحمل غارتگری را ندارند.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که بیش از 260 اتوبوس به همراه بیش از 10 هزار نفر از سرتاسر اسپانیا راهی مادرید شدند تا در این تظاهرات شرکت کنند.

سخنگوی حزب پودموس به خبرگزاری اسپاتنیک گفت که بیش از 100 نفر داوطلب بودند تا تظاهرات کنندگان را با خودروهای خود به مادرید منتقل کنند.

"پابلو ایلسیاس" رئیس این حزب گفت که این تظاهرات با هدف اعتراض یا درخواست از دولت نبوده بلکه نشانه‌ای از آغاز تغییرات است.

در پی پیروزی حزب سیریزا در یونان، ایگلسیاس به راخوی گفت که "شمارش معکوس به عقب آغاز شده است."

حزب پودموس اعلام کرد: امروز یونان اعلام کرد که گفتن "بله" ممکن است این مشابه همان چیزی است که ما در مادرید خواهیم گفت. ما می‌توانیم کشور عادلانه‌تری بسازیم.

حزب سیریزای یونان با کسب بیش از 36 درصد آرا، موفق به کسب 149 کرسی از 300 کرسی پارلمان یونان شده است. آلکسیس تسیپراس رهبر این حزب، رسما به عنوان نخست وزیر سوگند یاد کرده و دولت ائتلافی نیز تشکیل شده است.

گرچه دو حزب ائتلافی یونان با اجرای سیاست های ریاضتی مخالف هستند، ولی اختلافات زیادی در زمینه سایر مسائل مهم دارند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان