ایوبی: سال ۹۳ را سال سلام به سینما بدانیم

ایوبی: سال 93 را سال سلام به سینما بدانیم

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی یکی دیگر از سخنرانان افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر بود. ایوبی به‌روی سن آمد و اعلام کرد که سخنرانی طولانی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی یکی دیگر از سخنرانان افتتاحیه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر بود. ایوبی به‌روی سن آمد و اعلام کرد که سخنرانی طولانی نخواهد کرد و گفت: امروز سینماگران برای سی و سومین بار مردم ایران و تمام مردم جهان را به تماشا می‌خوانند. این جشن جشن خواستن و توانستن است، جشن پیروزی روی باز و سفره باز است، جشن پیروزی لبخند بر اخم. به تماشا بنشینیم تا دریابیم اندازه فاصله یک لبخند را، و چه فاصله میمون و مبارکی است.

وی افزود: سینمای ایران دستش پر است از لبخند به زندگی، پر از خلاقیت. سالی که گذشت دیگر گذشته است با همه فراز و فرودها، با همه تلخی و شیرینی‌هایش,‌ با همه حرف‌ها و حدیث‌هایش، اما با این همه، سال 93 را سال سلام سینما بدانیم، سال هجوم مردم به سینما، سال سلام به صنعت سینماگران، سلام به سرمایه‌گذاران ، سلام به اقتصاد سینما.

رئیس سازمان سینمایی گفت: این حرف من خطاب به ربیعی است، از طرف همه سینماگران، کار تولید سینمای ایران تولیدی شوق‌انگیز و گروهی است و میوه کار آنها لبخند و اندیشه و تحکیم بنیان خانواده و انتقال ارزش‌هاست. این خالقان زیبایی اما با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند، آنها در گرماگرم سوت و کف‌ها و در میانه سالن‌های پرشور و تشویق‌های بی‌امان بیمناک روزگار بی‌کسی و تنهایی خویشند. بیمناک روزگاری‌اند که حتی از نام و نشان خویش گریزانند. روزگاری که تنها و تنها دنبال یک تخت کوچکند. روزگاری که در آن صاحب‌خانه، پرستار بیمارستان، بقالی سر کوچه و کارمند بانک از آنها مطالبه دارند. از شما می‌خواهیم برای ما فکری کنید، برای آن روزگار اهالی فرهنگ فکری کنید اگر می‌خواهید جوانه‌ها بشکفند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران