الحیات: تمام سلام خواستار کمک ایران در مدت خلأ ریاست‌جمهوری لبنان شد

الحیات: تمام سلام خواستار کمک ایران در مدت خلأ ریاست‌جمهوری لبنان شد

خبرگزاری تسنیم: روزنامه الحیات نوشت که نخست‌وزیر لبنان در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از تهران خواسته است تا لبنان را در پیشبرد امور تا زمان پایان دادن به خلأ ریاست‌جمهوری در این کشور کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «الحیات» به نقل از منابع نزدیک به سفر «علاء‌الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم شهدای حزب‌الله در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه «القنیطره» سوریه به بیروت سفر کرده بود، از قول وی اعلام کردند که (مقاومت) منبع قدرت لبنان و مقابله با تجاوز اسرائیل به این کشور است. ولی وی به شرایط واکنش حزب‌الله در مزارع شبعا مستقیماً اشاره نکرد.

این منابع تصریح کردند بروجردی در دیدار با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان بر حُسن روابط ایران با لبنان تأکید کرد.

به‌نوشته الحیات، تمام سلام نیز در این دیدار گفت: «ما علاقه‌مند به بهتر کردن روابط با ایران هستیم و امیدواریم این روابط نه یک گروه از لبنانی‌ها بلکه همه آنها را شامل شود».

براساس این گزارش، بروجردی با تأکید بر موضع ایران مبنی بر اینکه شهدای القنیطره فصل جدیدی از درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی را گشوده است، بار دیگر حمایت ایران از ثبات و امنیت لبنان را متذکر شد.

این منابع افزودند: سلام نیز در پاسخ با ابراز امیدواری به پایداری موضع ایران در حمایت از ثبات لبنان، گفت: «ما امیدواریم شما (ایرانی‌ها) به پیشبرد امور تا زمان پایان دادن به خلأ ریاست‌جمهوری در کشور کمک کنید تا بدین ترتیب نظام دموکراسی لبنان با انتخاب رئیس‌جمهوری جدید تقویت شود».

این منابع با اعلام اینکه بروجردی دیروز بیروت را به‌مقصد تهران ترک کرده است مدعی شدند که وی وعده داد این پیام را به مقامات این کشور منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان