سدهای «مروک و ایوشان» لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

سدهای «مروک و ایوشان» لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آب منطقه‌ای لرستان گفت: سدهای ایوشان و مروک به مناسبت دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی امید سیفی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در حال حاضر 10 سد در حال اجرا داریم که از این میان 2 سد در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد و عملیات احداث 6 سد دیگر در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: دو سد تاج امیر دلفان و زیبا محمد خرم‌آباد نیز به دلیل کمبود اعتبارات عملیات اجرایی آن‌ها متوقف‌شده است.

مدیرکل آب منطقه‌ای لرستان درباره وضعیت سد معشوره بیان کرد: راه دسترسی آن به طول 20 کیلومتر احداث‌ شده است و عملیات تونل انحرافی مسیر رودخانه نیز به پایان رسیده است.

سیفی گفت: تاکنون توسط قرارگاه سازندگی خاتم الا انبیا 70-80 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های سد معشوره هزینه شده است، این در حالی است که برای سال آینده بودجه این سد تنها 500 میلیون تومان از سوی وزارت در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: تنها عاملی که این پروژه را تا این حد پیش برده عزم قرارگاه خاتم سپاه پاسداران بوده است، اما امیدواریم بتوان موانع مالی آن را برطرف کنیم تا سد معشوره که از مطالبات مردم لرستان است، سریع‌تر اجرایی شود.

مدیرکل آب منطقه‌ای لرستان هم‌چنین گفت: در لرستان 8316 چاه آب حفرشده است که 1733 مورد آن غیرمجاز هستند و مابقی برای مجوز احداث‌ شده‌اند که در این مورد چاه‌های مجاز 700 میلیون مترمکعب آب را از سفره‌های زیرزمینی تخلیه می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon