۲۶۷ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های کشاورزی بوشهر سرمایه‌گذاری شد


267 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های کشاورزی بوشهر سرمایه‌گذاری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۳۲ پروژه عمرانی حوزه کشاورزی در استان بوشهر افتتاح می‌شود که برای اجرای این پروژه‌ها ۲۶۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدتقی منوچهری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه توسعه کشاورزی نیازمند توجه به عوامل مختلف از جمله اعتبارات مالی است اظهار داشت: نهاد سازی، بازاریابی، نظام اطلاعات مدیریتی و برنامه‌ریزی جامع برای پیوند به توسعه عوامل کشاورزی از جمله زیرساخت‌های توسعه این حوزه است.

وی تامین مالی را یکی از ابزارهای مهم عوامل توسعه دانست و تصریح کرد: با توجه به نقش بخش کشاورزی از نظر تولید، ایجاد اشتغال و امنیت غذایی لازم این بخش کشاورزی مورد حمایت ویژه قرار بگیرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سبب رشد تولید و اشتغال می‌شود بیان کرد: با توجه به ارتباطات پسین و پیشین بخش کشاورزی با دیگر بخش‌ها به رشد تولید و اشتغال در بخش‌های دیگر نیز کمک می‌کند.

منوچهری تاکید کرد: بر توجه به زیرساخت‌های امور روستایی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های کشاورزی در مناطق روستایی انجام می‌شود گسترش سرمایه گذاری در این بخش سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در مناطق روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

وی از افتتاح 32 طرح عمرانی در حوزه کشاورزی استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 32 پروژه عمرانی حوزه کشاورزی در استان بوشهر افتتاح می‌شود که برای اجرای این پروژه‌ها 267 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این پروژه‌های در حوزه‌های دامی، آب و خاک و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی است افزود: از 32 پروژه یاد شده 10 پروژه در حوزه تولیدات دام و طیور، چهار پروژه در بخش آب و خاک، سه پروژه در زمینه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی، بسته بندی و سردخانه رطب و سبزیجات منجمد است.

منوچهری با بیان اینکه 6 پروژه در حوزه زراعت و باغبانی، دو پروژه در بخش پرورش میگو است تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر پروژه تولید میگوی عاری از بیماری  در بوشهر افتتاح می‌شود که تحول مهمی در حوزه پرورش میگو و سرمایه گذاری در این بخش ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی ساخت شناور قایق تحقیقاتی دریایی و پروژه‌های بخش منابع طبیعی و آبخیزداری در این ایام افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر در دهه فجر زمینه اشتغال 530 نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه راه اندازی این پروژه‌ها زمینه تثبیت اشتغال 500 نفر را فراهم کرده  گفت: افتتاح این پروژه‌ها تاثیرات مثبتی بر اقتصاد روستایی و معیشت کشاورزان و رونق اقتصادی این مناطق دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon