ولایتمداری ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

ولایتمداری ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی این انقلاب به کار بسته اما امروز می‌دانند مردم ایران حول محور ولایت و رهبری حرکت می‌کنند، نمی‌توانند آسیبی به انقلاب وارد کنند زیرا ولایتمداری ضامن تداوم انقلاب اسلامی است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله حاج سیدابراهیم سیدحاتمی در سال 1343 هجری قمری (1303 شمسی) در اردبیل متولد شد. ایشان در سال 1327 شمسی راهی حوزه‌ علمیه قم شد و به تکمیل تحصیلات سطوح عالیه از محضر اساتید بزرگ آن حوزه‌ همچون حضرات آیات مجاهدی تبریزی، سلطانی طباطبائی، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبائی پرداخت؛ سپس در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام حاج آقا حسین بروجردی، آقا سید محمد حجت، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی(ره)  مفتخر و به مقامات عالیه علمی نایل آمد.

وی بعداز جانبازی توسط ساواک در قیام فیضیه قم سال 1342 به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به فعالیت‌های انقلابی و سیاسی و تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه، تفسیر قرآن کریم، سخنرانی و ارشاد و دیگر فعالیت‌های مذهبی همت گمارد. گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه می‌آید.

آیت‌الله سیدحاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز و تا ظهور حضرت مهدی(عج) با تکیه بر فرهنگ عاشورا و انتظار زنده و بالنده است و هرگز هویت خود را از دست نمی‌دهد, اظهار داشت: تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب‌ها در این است که تمامی انقلاب‌های قبل از آن وابسته به غرب یا شرق بوده ولی انقلاب ایران شعار "نه شرقی و نه غربی" را سر داده و به آن عمل کرده است.

وی تصریح کرد: ما با تکیه بر این دو فرهنگ غنی که همیشه روح جدیدی را به جامعه تزریق می‌کنند در برابر تمامی مستکبران روزگار ایستاده‌ایم و حتی اجازه نمی‌دهیم تا آنها به حرکت مذبوحانه‌ای دست زده و نظام ما را تهدید کنند چرا که آنها پاسخی دندان‌شکن در 8 سال دفاع مقدس و بیش از 25 سال از دوران پیشرفت و تعالی این کشور و ایستادگی ملت ایران دریافت کردند و اگر عاقل باشند نباید آزموده را دوباره بیازمایند.

ملت ایران به روح مقاومت، شجاعت و شهادت‌طلبی و اصل انتظار متکی و مسلح است

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معیار ملت ایران در دفاع از انقلاب و ایستادگی در برابر تمام تهدیدات دشمنان 24 عیار است، گفت: این ملت نه تنها روح مقاومت، شجاعت و شهادت‌طلبی خود را با تکیه بر اصل انتظار و اصلاح جامعه و جهان بشریت کنار نگذاشته است بلکه امروز دشمنان را به نقطه‌ای از ذلت رسانده که آنها به قدرت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران معترض هستند.  

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام که فرمودند؛ "جمهوری اسلامی" نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر امروز به برکت نظام ولایی شاهد مجد و عظمت شیعیان عالم بلکه تمامی مسلمانان و بلکه همه آزادی‌خواهان جهان هستیم, افزود: امام بزرگوار در سخت‌ترین شرایط و در حالی که دنیا دوقطبی شده بود و جهان در آتش نظام سرمایه‌داری و کمونیسم می‌سوخت به چنین تقسیم‌بندی مادی پایان داد و ثابت کرد که انقلاب اسلامی شاخصه نه شرقی و نه غربی را در پیش گرفته و در حرکت اصیل خود با صلابت تمام رو به جلو حرکت می‌کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: در حالی که دشمنان و دوستان باور نمی‌کردند که با این قدرت‌نمایی شرق و غرب، انقلاب اسلامی به‌رهبری امام راحل به ثمر بنشیند به‌اذن و اراده الهی، در اوج حمایت غرب و شرق از شاه سفاک این نظام به نتیجه رسید و همه دنیا فهمیدند که تدبیر الهی ماسوای تمام تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های مادی است.

این جانباز انقلاب تصریح کرد: آن حضرت با شجاعت تمام، همت و اراده‌ای فولادین قیام خود را در اوج خفقان نظام سلطنتی و شاهنشاهی در قم آغاز کرد و با حرکت تدریجی زمینه‌ای را فراهم کرد تا بعد از قرن‌ها حاکمیت شاهنشاهی در این کشور برچیده و نظام اسلامی و مردمی جایگزین آن شود.

آیت‌الله سیدحاتمی گفت: بنده به‌خوبی یادم است که بعد از فوت آیت‌الله بروجردی در سال 41 در مسجد اعظم قم جلسه‌ای بود که امام خمینی(ره) در آن جلسه بلند شدند و درحالی که حاضرین صلوات می‌فرستادند با این مضمون به مخاطبان اعلام کردند: "جدم در 63سالگی از دنیا رفت و ما 40 سال نشستیم و حرف نزدیم و حالا اگر حرف نزنیم و 5 سال دیگر زنده بمانیم دست ما را ببوسند، اف بر این دست‌ها که بخواهند آن را ببوسند" و خطاب به آیات عظام اعلام کردند: بنده اعلام خطر می‌کنم و می‌گویم که اسلام در معرض تهدید و خطر است.

شاه خائن باید مملکت اسلامی را ترک کند

سیدحاتمی با بیان خاطراتی از آن ایام پرفراز و نشیب و دستگیری امام راحل در سال 42، بیان کرد: امام(ره) اعلام کردند سایر مراجع نیز علیه دولت شاه باید به پا خیزند نه اینکه بخواهند به تغییر قانون اساسی و حضور علما در مجلس قانع باشند، بلکه بهتر است همه اعلام کنیم که شاه باید از این مملکت برود.

استاد حوزه اظهار کرد: با وجود حمایت‌های همه‌جانبه غرب و شرق از شاه، حضرت امام خمینی(ره) با اراده راسخ و پشتوانه مردمی همواره تأکید داشتند: شاه باید از این کشور برود چرا که استقلال، عزت و شرف ما در معرض آسیب است و نمی‌توانیم به‌راحتی در این کشور نفس بکشیم.

وی با اشاره به سابقه 9ساله خود در توفیق حضور در جلسات امام راحل و شاگردی آن حضرت، گفت: بنده معتقدم بعد از رحلت آن حضرت، رهبر معظم انقلاب، خمینی دیگر برای این کشور است که خداوند آن را هدیه داده و کشور ما را از حجت حقیقی روی زمین محروم نساخته است، چرا که اسلام و قرآن در دوران رضاخان و محمدرضا شاه در معرض آسیب بود و شاه ما که از دول غرب دستور می‌گرفت نتوانست عظمت این کشور را حفظ کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی و شکسته شدن حکومت نظامی شاهنشاهی با دستور امام(ره)، تصریح کرد: امام راحل در آن مقطع دستور دادند که مردم در صحنه حاضر شده و حکومت نظامی را بشکنند که به‌دنبال این فرمایش امام راحل، آیت‌الله مطهری و طالقانی به محضر امام(ره) رفته سؤال کردند: که این حضور مردم در صحنه امر است یا صلاحدید؟ که آن حضرت با اشاره به اینکه دستور از بالاست، به‌صراحت اعلام کردند: این امر الهی است.

آیت‌الله سیدحاتمی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که این انقلاب انفجار نور بود، گفت: این انفجار نور به‌حدی نورانیت یافت که بسیاری از کشورهای اسلامی و ملتهای آزادی‌خواه از انقلاب الگو گرفته و تداوم‌بخش نهضت خمینی شدند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) موسای زمان بود که توانست نظام طاغوت و فرعونی را از اریکه قدرت به زمین بیندازد، خاطرنشان کرد: آن حضرت با لشکر حق توانست بر جنود شیطان غلبه کند و تمام نیات ناپاک را به کنار بگذارد به‌طوری که آن حضرت در دیدار با جمعی از اطبا اعلام کرد: نیتتان الهی باشد چرا که در نیت پاک و الهی پول و ثروت نیز به دست می‌آید.

انقلاب اسلامی به حاکمیت شیطانی در ایران اسلامی پایان داد

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل با این تعبیر که انقلاب اسلامی انفجار نور است، بعد از 2500 سال سلطنت نظام شاهنشاهی به حاکمیت شیطانی در این سرزمین پایان داده حاکمیت اسلام را پایدار کرد.

استاد حوزه افزود: همه ما امروز در معرض امتحان و ابتلا هستیم و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه همه ماست تا حریم‌دار این نظام باشیم و در تداوم رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بتوانیم جمهوری اسلامی ایران را پرآوازه سازیم.

سیدحاتمی با تشریح اینکه مبنای انقلاب اسلامی، مبنای مکتبی و دلدادگی به راه و مرام حسینی(ع) است، گفت: همه امروز با برادری و وحدت باید در صحنه باشیم و در یوم‌الله 22 بهمن نیز که روز تذکر و یوم الهی است بتوانیم از اسلام و حرکت‌های اصیل در این زمینه دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان ما 35 سال است که همه گزینه‌های روی میز خود را تجربه کرده و در حق این ملت به کار گرفته‌اند اما آن‌ها امروز بدانند که گزینه روی میز ما همه ملت عاشق امام حسین (ع) هستند که سختی‌ها، تحریم‌ها و تشنگی‌ها را تحمل کرده و همواره شعار هیات من الذله سر می‌دهند.

جانباز انقلاب بیان کرد: استکبار جهانی بداند که الگوی این ملت امام حسین (ع) و خضرت ابوالفضل العباس است که در سخت‌ترین شرایط سنگربار اسلام بودند و این امت نیز بعد از 14 قرن به دنیا اعلام کرده است از مرام خود در دفاع از اسلام و انقلاب کوتاه نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این حضور مأیوس‌کننده برای دشمنان و قدرت غالب برای دوستداران نظام است و ما در مأموریت جهانی خود سعی می‌کنیم تا با هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری به‌عنوان نماینده شایسته امام زمان(عج) در عصر غیبت بتوان خط سیر ارزشی را حفظ کرد.

وی افزود:بعد از پیروزی انقلاب تا همین امروز دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی این انقلاب به کار بسته است اما امروز دیگر می‌دانند تا مردم ایران حول محور ولایت فقیه حرکت می‌کنند، نمی توانند خدشه‌ای به این انقلاب وارد کنند.

تنها راه مسلمانان از ظلم و بیداد بصیرت و ولایت فقیه است

آیت‌الله سیدحاتمی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در بها دادن به بصیرت، دقت و هوشیاری زمینه نجات مسلمانان را از گرداب مشکلات و تنگناها فراهم می‌آورد به‌طوری که اگر بصیرت کامل نمایان شود ملت‌ها راه نجاتی از دست دشمنان پیدا می‌کنند.

وی بیداری اسلامی را محصول شیرین و مبارک انقلاب اسلامی در دهه اخیر برشمرد و بیان کرد: هرچند دشمنان می‌خواهند این بیداری اسلامی را به‌نام و عنوان دیگر به انحراف کشیده به نام خود ثبت و ضبط کنند اما بیداری اسلامی در سایه انقلاب جهانی امام خمینی(ره) یک تحول جدی در دنیا فراهم کرده و باید این مسیر با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها تداوم پیدا کند.

آیت الله سیدحاتمی گفت: امروز رهبر معظم انقلاب نه تنها مردم ایران بلکه تمام مسلمانان آزادی‌خواه جهان را رهبری می‌کند، امام(ره) نیز فرمودند انقلاب اسلامی باید صادر شود و امروز می‌بینیم که بیداری اسلامی لرزه بر پایه‌های استکبار انداخته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon