کاخ سفید: شهرک‌سازی باعث انزوای بین‌المللی بیشتر اسرائیل می‌شود

کاخ سفید: شهرک‌سازی باعث انزوای بین‌المللی بیشتر اسرائیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: کاخ سفید در بیانیه‌ای ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی در اراضی اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را باعث انزوای بیشتر این رژیم خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، جان ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خبر ساخت 450 واحد مسکونی در کرانه باختری با انتقاد از این تصمیم مقامات اسرائیل گفت: ما نسبت به ادامه ساخت‌وسازها به شدت نگران هستیم. این اقدامات تاثیراتی مخرب به همراه داشته و باعث تشدید تنش میان اسرائیل و فلسطین شده و انزوای بیشتر اسرائیل در عرصه بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

ارنست در ادامه تاکید کرد که اعلام چنین اخباری از سوی مقامات این رژیم توانایی آمریکا در حمایت از اسرائیل در عرصه بین‌الملل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی دراین باره گفت: آمریکای به عنوان یکی از متحدان اصلی اسرائیل از نفوذ دیپلماتیک خود در عرصه بین‌الملل برای حمایت از اسرائیل استفاده می‌کند و اعلام خبرهایی این‌گونه تنها باعث انزوای بیشتر آن خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: ساخت‌وسازها برای دست‌یابی به راه‌حل دودولت غیرقانونی و غیرسازنده است. به شما می‌گویم که انتشار مزایده‌هایی مانند این هیچ کمکی به افزایش امنیت اسرائیل، دستیابی به صلح و رفاه کمکی نکرده بلکه تاثیری کاملا متضاد خواهد داشت.

پیش از این اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای ضمن تقبیح تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای توسعه‌ شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعلام کرد: "تصمیم برای ساخت‌ شهرک‌ در صورت اجرا، امکان راه‌حل دو دولتی را بیشتر تضعیف خواهد کرد. این شهر‌ک‌ها در قوانین بین‌المللی غیرقانونی بوده و مانعی بر سر راه صلح هستند."

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان