الوفاق: لغو تابعیت بحرینی‌ها برای ساکت کردن صدای معارضان است

الوفاق: لغو تابعیت بحرینی‌ها برای ساکت کردن صدای معارضان است

خبرگزاری تسنیم: جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است،‌ رژیم آل‌خلیفه به قوانین بین‌المللی پایبند نبوده و از گزینه لغو تابعیت برای فشار آوردن بر فعالان سیاسی و همچنین ساکت کردن صدای مخالفان استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه مرآت البحرین، جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای لغو تابعیت 72 بحرینی که 50 نفر از آنان معارض سیاسی هستند را همزمان با شدت گرفتن سرکوب اعتراض‌های مردمی به بازداشت شیخ علی سلمان در راستای هدف قرار دادن اعتراض‌های مسالمت آمیز در این کشور دانسته است.

الوفاق تاکید کرده است لغو تابعیت 50 معارض در راستای تنبیه آنان به دلیل مواضع سیاسی و درخواست آنان برای تغییر دموکراتیک در کشور است و اغلب این افراد مجبور شده‌اند در خارج از بحرین باقی مانده و به فعالیت‌های مسالمت آمیز خود در سایر کشور‌ها ادامه دهند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که رژیم آل‌خلیفه به قوانین بین المللی پایبند نبوده و از گزینه لغو تابعیت برای فشار آوردن بر فعالان سیاسی و همچنین ساکت کردن صدای مخالفان استفاده می‌کند.

انجمن حقوق بشر بحرین نیز با واکنش در قبال لغو تابعیت ده‌ها بحرینی این اقدام را فاجعه بار خوانده و آن را ضربه بسیار بزرگی به روحیه این افراد دانسته است، این انجمن از رژیم آل‌خلیفه خواسته است تا گزینه لغو تابعیت را از ماجراجویی‌های سیاسی خود حذف کند.

حقوق بشر بحرین همچنین تاکید کرده است که در این خصوص با سفرای پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل و اعضای مجلس حقوق بشر گفتگو خواهد کرد.

دولت بحرین روز گذشته اعلام کرد که به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی و مبارزه با فعالان بحرینی شناسنامه و تابعیت 72 شهروند بحرینی را باطل اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان