ایران به نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهای سلطه‌جوی جهانی تبدیل شده است

ایران به نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهای سلطه‌جوی جهانی تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران امروز به نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهای سلطه‌جوی جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت 12 بهمن که در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام راحل با الهام از آموزه‌های اسلام و تکیه بر معارف غنی قرآن و عترت به‌عنوان یک سیاست‌مدار فقیه عارف و حکیم، بنیان انقلابی را گذاشت که بر دو رکن حیاتی استوار بود.

وی افزود: رکن اول اندیشه سیاسی امام و بازگشت به هویت اسلامی و آموزه‌های دینی در راستای افزایش اقتدار امت اسلام بود و رکن دوم اندیشه سیاسی امام ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه بود تا از منافع ملی کشور و امت اسلامی با اقتدار، حراست کند.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه میراث امام راحل امروز در مسیر تعیین شده از سوی ایشان با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد و تجربه رویارویی اردوگاه شرک و اسلام را تجربه می‌کند، تصریح کرد: دنیای اسلام شاهد تغییر موازنه قوا به‌نفع آرمان‌های مقاومت و پیروان اندیشه الهی امام است. ملت‌های مسلمان عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین شاهد تحقق آرمان‌های الهی امام در متن حیات سیاسی خود هستند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: حرکت پرشور ملت ایران برای شکل‌گیری جمهوری اسلامی و نظام سیاسی مبتنی بر دین در 12 بهمن سال 57 با حضور بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شد. در حالی که هیچ سیاستمداری تصور نمی‌کرد که در کمتر از 4 دهه انقلاب اسلامی با گذر از چالش‌های سخت و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در جایگاه فاخر اقتدار سیاسی و دفاعی و موقعیت برجسته اجتماعی قرار گیرد. ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار راه را برای شکل‌گیری جبهه مقاومت هموار کرد.

وی اضافه کرد: هیچ‌کس گمان نمی‌کرد که صحنه دفاع مقدس به سکوی پرش ملت ایران به‌سمت قله‌های بلند تبدیل شود و یا تحریم‌های سخت استکبار با همراهی اروپا و آمریکا به قدرتی برای تبدیل ایران به قدرت مؤثر منطقه بدل شود.

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به اینکه امروز دنیای اسلام شاهد تجربه‌های عزت‌بخش و اقتدار آفرین برگرفته از اندیشه امام است تأکید کرد: در پرتو مقاومت ملت ایران کشور سوریه به نماد شکست آمریکا در منطقه تبدیل شده است و همین‌طور حزب‌الله لبنان به‌عنوان بازوی مقتدر ایران و رهبر معظم انقلاب سیلی سختی به صورت صهیونیسم جهانی زده است و از طرف دیگر کشور یمن به فریاد بلند ملت عرب در برابر مزدوران مستکبر جهان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: ایستادگی در راه امام غزه را به مشت گره‌کرده بر سینه صهیونیست‌ها تبدیل کرده است. ملت ایران با تبدیل تحریم‌ها به فرصتی بزرگ و حرکت در مسیر اقتصاد مبتنی بر تولید و خدمات دانش‌بنیان راه را برای شکل‌گیری حماسه‌ای سیاسی با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری باز کرده‌اند و در اوج فشار بیگانگان انقلاب اسلامی را به نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهای سلطه‌جو تبدیل کردند، کشورهایی که تمام توان خود را برای افزایش ناامنی در منطقه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به نماد امنیت منطقه و  قاره آسیا و الهام‌بخش امنیت عراق و سایر کشورهای اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: این جایگاه نتیجه ایستادگی در مسیر امام است که رهبر معظم انقلاب امروز پرچمدار این مسیر در دنیای معاصر است. بنابراین باید با شناخت راه امام مسیر را تداوم بخشیم و با ایجاد پیوند میان ارزش‌های اسلامی و معنویات در حوزه اندیشه و عمل برای رسیدن به قله‌های پیشرفت تلاش کنیم.

نایب‌رئیس مجلس افزود: امام راحل با بهره‌گیری از سرمایه اجتماعی و همبستگی ملت راه اقتدار را هموار کرد. بنابراین تداوم مسیر امام به‌معنای تلاش برای افزایش سرمایه اجتماعی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطاب به ملت ایران تأکید کرد: سرمایه اجتماعی ملت در 22 بهمن در دست‌های گره‌شده و متحد تجسم یافت اما امروز سرمایه اجتماعی ما پیوند ناگسستنی ایران با ملت‌های مقاوم منطقه همچون عراق، سوریه و لبنان است. تا دیروز رژیم صهیونیستی ظرف 6 روز خاک خود را چندین برابر افزایش داد اما امروز از سوی مقاومت مورد تهدید مقتدرانه قرار گرفته است و مقاومت نشان داد که می‌تواند با یک عملیات نظامی راهبردی اهداف خود را در مقابل صهیونیست‌ها اجرایی کند و در مقابل، صهیونیست‌ها با عجز تمام وادار به سکوت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید از این سرمایه اجتماعی بهره گرفت تا جمهوری اسلامی به یک قدرت بزرگ تبدیل شود و در این مسیر اولویت کشور باید به‌سمت رشد قدرت اقتصادی و ریشه‌کن شدن فقر با استفاده از سرمایه علمی کشور و نیروی انسانی و منابع عظیم برای ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان معطوف شود.

نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه ملت ایران با مدیریت مصرف می‌تواند راه را برای رشد کشور هموار کند، گفت: اولویت کشور خلق اقتصاد مقاومتی و افزایش درآمد سرانه ملت است و امیدواریم دولت، مجلس و دستگاه قضایی و سایر مسئولان کشور با بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی راه را برای افزایش قدرت اقتصادی و خروج از تنگناها، با تکیه بر قدرت درونی ملت هموار کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon