سازمان فروش اموال تملیکی اجازه ندارد مواد غذایی قاچاق را وارد بازار کند

سازمان فروش اموال تملیکی اجازه ندارد مواد غذایی قاچاق را وارد بازار کند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده را بدون استعلام از مراجع ذی ربط مجددا به بازار عرضه‌‌ می‌کند و فقط به فکر فروش این ‌کالاهاست.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، اردشیر محمدی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی 21 دی ماه در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته به بود 80 درصد کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف و به این سازمان تحویل داده می‌شوند از طریق مزایده مجددا به بازار مصرف بازمی‌گردد؛ در همین ارتباط عبدالمجید اجتهادی به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفت: برداشت بنده از قانون این است که اقلام قاچاق بسیار محدود و معدودی می‌تواند دوباره عرضه شوند اما متاسفانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی عمده اقلام قاچاق کشف و ضبط شده را عرضه می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: بر اساس ماده 55 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فروش کالای قاچاق منوط به رعایت کلیه ضوابط قانونی از جمله ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه‌ای است. در صورتی که فروش کالا مطابق با ضوابط فوق باشد و به تولید، تجارت قانونی و نیاز واقعی بازار لطمه وارد نکند و پس از اخذ مجوز فروش از مراجع ذی ربط و نصب رمزینه موضوع ماده 13 این قانون باشد، توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی فروخته می شود.

اجتهادی یادآور شد: متاسفانه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برای فروش کالاهای قاجاق کشف و ضبط شده، حتی از یک مرجع نیز استعلام نمی‌کند و فقط به فکر فروش این کالاهاست.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: در مجموع سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به جز کالاهایی که قابل استرداد است و حکم برائت می‌دهند، سایر کالاها را به فروش می‌رساند در حالی که مواد غذایی، خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی نباید به فروش برسد و اساسا باید این نوع کالاهای قاچاق معدوم شود.

اجتهادی با اشاره به تصوری از انهدام خودروهای قاچاق در روسیه که متعلق به برندهای معروف دنیاست گفت: اساسا هدف از مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت و جلوگیری از ضربه خوردن به تولید داخلی و تجارت قانونی است؛ وقتی کالای قاچاق دوباره به بازار عرضه می‌شود به هیچ از این اهداف دست نمی‌یابیم زیرا ما می‌خواهیم کالای قاجاق وارد بازار نشود تا تولید کننده داخلی قدرت رقابت را از دست ندهد و فرقی نمی‌کند کالای قاچاق توسط قاچاقچی توزیع شود یا سازمان جمع‌آوری یا فروش اموال تملیکی.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی پیشتر گفته بود معمولا 15 تا 20 درصد کالاهایی که به ظن قاچاق توقیف و به این سازمان تحویل داده می‌شود در چرخه انهدام قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon