کارخانه قند شهرستان شازند احیا می‌شود


کارخانه قند شهرستان شازند احیا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شازند گفت: احیای کارخانه قند شازند با موافقت معاون اول رئیس جمهور و همکاری مسئولان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، مجید عسگری صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این شهرستان شازند دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در تمامی عرصه‌ها بوده اظهار داشت: این منطقه دارای ظرفین بالایی در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و گردشگری بوده که سهم این شهرستان در بیشتر جاها نادیده گرفته شده است.

وی افزود: شهرستان شازند دارای 255 روستا، 6 شهر و 4 بخش بوده که در این زمینه‌ها در استان مرکزی دارای رتبه نخست بوده و باید مسئولان به این بخش به منظوراهمیت این بخش دررشد و توسعه همه جانبه استان توجه ویژه و همه‌جانبه‌ای را داشته باشند.

فرماندار شازند تصریح کرد: شهرستان شازند در خطوط ارتباطی اصلی کشور قرار دارد و در تمامی بخش‌ها از نیروهای بسیار توانمند و متخصص نیز برخوردار بوده که این مهم یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شهرستان بوده است.

عسگری با اشاره به اینکه باید بتوانیم از ظرفیت صنایع در ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده کنیم گفت: در حال حاضر مشکل بیکاری در جامعه باید مرتفع شود و باید بتوانیم با توجه به وجود صنایع در این بخش به جذب نیروی بومی توسط این واحدها بپردازیم.

وی افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده که می‌توان با جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در این بخش بتوانیم به ایجاد مشاغل جدید بپردازیم و معضل بیکاری جوانان را در این بخش مرتفع کنیم که این مهم نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی است.

فرماندار شازند تصریح کرد: سیاست‌های کلی این بر محور سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید بوده که بعد از احیاء کارخانه قند شازند احداث سیلوی گندم از برنامه‌های آینده این شهرستان است.

عسگری با اشاره به اینکه باید به صنایع پایین‌دستی نیز توجه شود گفت: توجه به صنایع پایین‌دستی، توسعه صنایع غیرآلاینده، افزایش ظرفیت سرفصل اشتغال در سرمایه‌گذاری دهیاری‌ها به 50 درصد باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: باید تلاش شود تا بتوانیم به منظور جذب توریست و احداث هتل 4 ستاره با حمایت بخش خصوصی، بررسی اماکن گردشگری و تاریخی شهر آستانه علوی، سد خاکی هندودر، سراب عباس آباد شازند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم .

فرماندار شازند تصریح کرد: تقویت بودجه شهرستان، استقرار اورژانس شهر مهاجران و 2 شیفته کردن درمانگاه این شهر از دیگر برنامه‌های مهم و در دستور کار بوده که از سوی مسئولان این شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ایجاد زمینه راه‌اندازی حوزه علمیه شازند از طریق هماهنگی و همکاری با امام جمعه و نماینده شهرستان شازند با جدیت دنبال شده و این مهم نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شازند تصریح کرد: موافقت به منظور راه‌اندازی مجتمع آموزشی امدادی هلال احمر شهرستان در زمینی به مساحت 4500 مترمربع و خرید 3 دستگاه خودرو و تامین نیروی انسانی اخذ شده و اجرایی شدن آن نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon