۱۷ هیئت رسیدگی به شکایات کارگران در ادارات کار کردستان مستقر شد

17 هیئت رسیدگی به شکایات کارگران در ادارات کار کردستان مستقر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۱۲هیئت تشخیص و ۵ هیئت حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان مستقر شده تا ضمن پیگیری شکایات احتمالی کارگران، حمایت‌های قانونی را از آنان به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سید مادح حسامی صبح امروز در کارگاه آموزشی مبانی قوانین کار و تامین اجتماعی ویژه بانوان کارگر کردستانی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قانون کار جمهوری اسلامی همانند سایر قوانین کشور، توجه ویژه‌ای به جایگاه بانوان در محیط‌های کارگری دارد.

وی با بیان اینکه کارگران در صورت اطلاع از مفاد قانون کار بهتر می‌توانند از حقوق خود در محیط‌های کار بهره‌مند شوند گفت: در این راستا 12هیئت تشخیص و 5 هیئت حل اختلاف در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مستقر شده تا ضمن پیگیری شکایات احتمالی کارگران، مشاوره‌ها و حمایت‌های قانونی را از آنان به عمل آورند.

رئیس روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان به شرایط کار بانوان در کارگاه‌ها، مرخصی‌های مورد نیاز زنان کارگر و همچنین مباحث مربوط به مهد کودک‌ها و شیرخوارگاه‌های کارگاه‌ها برای زنان کارگر اشاره و خاطر نشان کرد: اینگونه امتیازها که به صورت ویژه در قانون کار برای زنان کارگر در نظر گرفته شده با هدف حمایت از بانوان کارگر تدوین شده است.

رئیس امور بیمه‌شدگان اداره کل تامین اجتماعی استان کردستان هم در این کارگاه آموزشی با تشریح موادی از قانون تامین اجتماعی در ارتباط با بیمه کارگران گفت: کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی موظفند حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ تاسیس و شمول، به شعبه تامین اجتماعی حوزه عمل کارگاه مراجعه و ضمن ارائه لیست مزد و حقوق و مزایای کارگران نسبت به برقراری بیمه آنان اقدام کنند.

فرزاد دادرس گفت: بهره مندی از خدمات درمانی به بیمه شدگان اصلی و افراد تحت تکفل آنان، پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان و پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شده حقوقی است که کارگر مشمول قانون تامین اجتماعی می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم در این کارگاه آموزشی به افتتاح 8 خانه بهداشت کارگری در دهه فجر امسال در کردستان اشاره کرد و گفت: قانون کار در ارتباط با جایگاه بانوان در واحدهای کارگری بویژه در زمینه مسائل مربوط به سلامت جسمی و روانی آنان توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon