آغاز ریل‌گذاری راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با حضور روحانی

آغاز ریل‌گذاری راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان با حضور روحانی

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکل تامین مالی بین المللی راه آهن سریع السیر تهران -فرودگاه امام -قم- اصفهان خبر داد و گفت: به زودی عملیات ریل گذاری این پروژه با حضور رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

عباس آخوندی در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران در پاسخ به تسنیم اظهار داشت: پروژه بسیار مهم قطار سریع السیر تهران -فرودگاه امام -قم- اصفهان با سرعت بیش از 300 کیلومتر به زودی با حضور ریاست جمهوری آغاز می شود. کارهای مقدماتی زیرسازی این پروژه انجام شده بود. اما به دلیل مسائل مالی فعال شدن آن متوقف شده بود.

وی با اعلام این که نیاز به تامین مالی بین المللی این پروژه برطرف شده است تصریح کرد با توجه به این مسئله عملیات ریل گذاری پروژه مذکور به زودی آغاز می شود و امیدواریم این خط آهن سریع السیر بتواند تحولی در صنعت ریلی ایران ایجاد کند.

آخوندی با تاکید بر این که فناوری قطار سریع السیر با این پروژه وارد ایران می شود بیان کرد این قطار از تهران حرکت کرده و به سمت فرودگاه امام(ره) می رود تا اصلی ترین دغدغه مردم در خصوص اتصال به فرودگاه امام از طریق ایستگاه راه آهن و همچنین یک ایستگاه در داخل شهر تهران برطرف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قطار سریع السیر از فرودگاه امام به سمت قم حرکت کرده بیان کرد ایستگاه این قطار در مرکز شهر قم قرار دارد و زائران مرقد حضرت معصومه(س) می توانند ظرف 30 تا 35 دقیقه مسیر تهران -قم را طی کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه