۴۴ ویژه‌برنامه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود

44 ویژه‌برنامه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: هم‌زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۴۴ ویژه‌برنامه سخنرانی و بیان احکام برای زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام علی باقری اظهار داشت: سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، مسابقه، حلقه‌های معرفت، کلاس‌های آموزشی، اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و ادعیه، نمایش فیلم و بازدید از موزه، برگزاری نشست‌های تخصصی، شب شعر، راهنمای زائر و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه زائران غیرایرانی است.

وی بیان داشت: سخنرانی و بیان احکام، یکی از برنامه‌هایی است که ویژه زائران عرب، اردو و آذری‌زبان  تدارک دیده شده است و این گروه از زائران، می‌توانند در ایام مبارک دهه فجر از این ویژه‌برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

باقری با اشاره به حضور اساتید و سخنرانان در این ایام افزود: حجج اسلام و المسلمین غلام محمد فخرالدین، سید احمد موسوی، محسن‌پور و امین حاجی‌اف، محمد قاسم‌اف، عارف حمدالهی، ویژه زائران عرب، اردو و آذری‌زبان، به ایراد سخن می‌پردازند.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، «نقش نهضت حسینی و روحانیت و مرجعیت دینی در پیروزی انقلاب اسلامی»، «علل و انگیزه قیام امام خمینی(ره) از آغاز نهضت تا پیروزی آن»، «نقش و تأثیر آموزه‌های دینی در انقلاب اسلامی»، «تفسیر سوره مبارکه فجر با رویکرد انقلاب اسلامی» و «دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف به‌ویژه از دید بین المللی و انقلاب اسلامی در راستای انقلاب مهدی(عج)» را از موضوعات مطرح شده در این جلسات ذکر کرد.

باقری تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های سخنرانی همه‌روزه در این ایام بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در رواق‌های کوثر، غدیر، شیخ حر عاملی، دارالرحمه و دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و زائران عرب، اردو، انگلیسی، آذری و فارسی‌زبان می‌توانند از این جلسات بهره‌مند شوند.

برپایی جلسات حلقه‌های معارف طی ایام دهه فجر ویژه زائرین اردوزبان

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سلسله جلسات حلقه‌های معارف ویژه زائران اردوزبان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

باقری گفت: جلسات گفت‌وگوی حلقه‌های معارف با موضوعات دینی، عقیدتی، فقهی، فرهنگی و اجتماعی، از 12 تا 22 بهمن جاری در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین غلام محمد فخرالدین، سخنران این جلسات هستند و این ویژه‌برنامه همه‌روزه در این ایام بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی همچنین راهنمایی و پاسخگویی به مسائل شرعی به‌صورت حضوری و تلفنی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام ذکر کرد.

وی سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، مسابقه، حلقه‌های معرفت، کلاس‌های آموزشی و بازدید از موزه، برگزاری نشست‌های تخصصی، شب شعر، راهنمای زائر و اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده ویژه زائران غیرایرانی برشمرد.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon