لیبرمن: حزب‌الله قواعد بازی جدیدی علیه اسرائیل تحمیل کرد/ جنگ سوم با لبنان "اجتناب‌ناپذیر" است

لیبرمن: حزب‌الله قواعد بازی جدیدی علیه اسرائیل تحمیل کرد/ جنگ سوم با لبنان "اجتناب‌ناپذیر" است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب‌الله قواعد بازی جدیدی علیه این رژیم تحمیل کرده، گفت: هیچ گریزی از جنگ سوم در لبنان نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحارونوت، گفت: حزب الله قواعد بازی جدیدی را بر اسرائیل تحمیل کرده است. حزب الله اکنون، جسورتر، مصمم تر و تحریک آمیزتر شده است.

آویگدور لیبرمن در ادامه تاکید کرد که "یک عملیات چهارم در نوار غزه، اجتناب ناپذیر است، همین طور جنگ سوم با لبنان نیز اجتناب ناپذیر است، به خاطر عدم تصمیم گیری در پاسخ اسرائیل به حمله حزب الله. "

وزیر خارجه اسرائیل افزود: بازدارندگی اسرائیل، پس از حمله هفته گذشته حزب الله، به خطر افتاده است. در پی حمله هفته گذشته نیروهای حزب الله لبنان، 2 سرباز ارتش اسرائیل به هلاکت رسیده و 7 نفر دیگر زخمی شدند. لیبرمن بر این باور است که پاسخ تل آویو به حمله حزب الله، کافی نبوده است.

وی یادآور شد: به آنها اجازه ندهید که به ما داستان هایی در این خصوص بگویند که حماس چگونه التماس می کند و آنها روی زانوهای خود ایستاده اند. ما هفته گذشته 10 راکت را مشاهده کردیم که به سوی دریای شلیک شد. ما هر هفته می بینیم که آنها چگونه زرادخانه خود را بازسازی می کنند.

لیبرمن گفت: هیچ شکی وجود ندارد که قواعد بازی، تغییر کرده است، این چیزی است که حزب الله بر ما تحمیل کرده است. ما پاسخ نمی دهیم ولی هر تصمیمی، شامل این حادثه نیز خواهد شد. من فکر می کنم که این مساله کاملا غیر منطقی است. حزب الله، جسورتر، مصمم تر، تحریک آمیزتر شده است. این سابقه‌ای است که هر کسی از آن تبعیت می کند، آنها از پاسخ ما یا عدم پاسخ ما، تبعیت می کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به انتخابات 17 مارس اسرائیل، نیز گفت: زمانی که نوبت به تصمیم گیری برسد، فرقی نمی کند اگر آن اسحاق هرتزوگ یا بنیامین نتانیاهو باشد. در یک طرف پوپولیسم و در طرف دیگری ساده لوحی است. هیچ کدام درک عمیق و عزم لازم برای اقدام قاطع را ندارند.

رهبر حزب "اسرائیل بیتنا" مدعی شد که تنها این حزب می داند چگونه اقدام قاطع را انجام دهد. سایر احزاب بین پوپولیسم و ساده لوحی، حرکت می کنند. یک پیشرفت راهبردی تنها توسط حزب " اسرائیل بیتنا" قابل دستیابی خواهد بود.

لیبرمن همچنین گفت که حزبش با یک دولت چپگرا همکاری نخواهد کرد. وی افزود: ما شریکی برای یک دولت چپگرا نخواهیم بود، هرگز نخواهیم بود. ما همواره به روشنی چیزی را که قادر به انجام آن هستیم و چیزی را که قادر به انجام آن نیستیم، اعلام کرده‌ایم. ما هرگز به صورت زیگزاگ حرکت نمی کنیم و منجر به گمراه شدن کسی نمی شویم. در شرایط کنونی تنها دو گزینه واقعی وجود دارد. یک دولت راستگرا یا یک دولت متحد به رهبری حزب راستگرا.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز جمعه خود با اعلام این مطلب "امروز پس از عملیات قنیطره و عملیات مزارع شبعا چیزی به‌نام قواعد درگیری در رویارویی با تجاوزگری و ترور برای ما ارزشی ندارد و به آن پایبند نخواهیم بود" تصریح کرد: دیگر جداسازی صحنه‌های نبرد را به رسمیت نمی‌شناسیم. این حق اخلاقی، انسانی و قانونی ما است که با تجاوز در هر زمان و مکان مقابله کنیم.

رزمندگان شهدای قنیطره حوالی ظهر روز چهارشنبه گذشته با انجام عملیاتی پیچیده چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند و شمار زیادی را نیز زخمی کردند.

در این عملیات همچنین 9 دستگاه خودروی نظامی رژیم صهیونیستی و تجهیزات همراه آنها منهدم شد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان