۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

200 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، همزمان با دهه فجر امسال در سراسر کشور خبر داد.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، درباره برخی اظهار نظرها درباره عدم تامین منابع افزایش 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر در کشور، اظهار داشت: درگذشته یک مصوبه از شورای پول و اعتبار دریافت کردیم که سقف تسهیلات بانکی را از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داده شد و این منابع از محل وصول اقساط از مردم تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا هنوز دستورالعمل پرداخت این تسهیلات توسط بسیاری از بانک‌های عامل آماده نشده و این موضوع سبب اجرایی نشدن این دستورالعمل شود، گفت: از طریق بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و آنها در حال تهیه دستورالعمل بوده و با پیگیری‌هایی که امروز انجام دادم تا پایان هفته جاری دستورالعمل افزایش تسهیلات مسکن مهر از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال به امضا می‌رسد و به شعب بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

مهرآبادی، افزود: دولت در نشست شورای پول و اعتبار تسهیلات مسکن را افزایش داده که پرداخت این تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود و بر این اساس به بانک‌های عامل نسبت به تسریع در پرداخت این تسهیلات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور، تاکنون ساخت بیش از یک میلیون و 700 هزار واحد به اتمام رسیده است، نحوه واگذاری واحدهای مسکن مهر را در سه مرحله عنوان کرد و افزود: حدود 90 درصد از واحدها تا پایان سال 94 واگذار و تکمیل تنها 10 درصد از پروژه‌ ها به سال 95 موکول می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، بیان کرد: حدود 200 هزار واحد مسکن مهر در ایام گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و مابقی در مرحله دوم واگذاری‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده تا ماه مبارک رمضان و مرحله سوم از همزمان با گرامیداشت هفته دولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon