شهید "باکری" به نسل دانش‌آموز آذربایجان‌غربی شناسانده شود

شهید "باکری" به نسل دانش‌آموز آذربایجان‌غربی شناسانده شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شهید باکری به عنوان بهترین الگو در رفتار و کردار به دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی شناسانده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، قربان‌علی سعادت در نخستین روز از ایام الله دهه فجر با حضور در مراسم جشن انقلاب اسلامی که در مدرسه دخترانه شاهد گل نرجس ارومیه با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام (ره) به ایران اسلامی، اظهار داشت: این ایام، ایامی است که در آن، حکومت الهی در ایران اسلامی شکل گرفت و احکام الهی در آن ساری و جاری شد لذا این روزهای دهه فجر ایام الله هستند.

وی افزود: ایام الله دهه فجر، روزهای تحقق وعده حق تعالی و مقدمه‌ای برای تشکیل حکومت جهانی مستضعفین است و امیدواریم این انقلاب، زمینه‌های حضور و ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم کند.

سعادت با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین تصریح کرد: به تعبیر امام (ره)، ایران اسلامی اولین پایگاه مقاومت بسیج مستضعفین است، لذا در تمام دنیا این پایگاهها باید تشکیل شود تا ان‌شاء‌الله زمینه‌های حضور حضرت قائم (عج) فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: انقلاب اسلامی، هیمنه قدرت‌های پوشالی غرب و سلطه‌گران عالم را زیر سوال برد؛ در آن زمان هیچکس باور نمی‌کرد که رژیم شاهنشاهی سقوط کند اما دیدیم که اراده الهی بدست امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران تحقق یافت و صحنه‌ای حیرت انگیز را برای جهانیان خلق نمود.

وی اظهار داشت: شکستن هیمنه قدرت‌های پوشالی، همانطور که در قرآن کریم نیز آمده است، بستگی به اراده ملت‌ها دارد، همانطور که انقلاب اسلامی ایران مصداقی برخواست و اراده یک ملت در مقابله با زورگویان و سلطه‌گران بود.

سعادت با بیان اینکه همه اقشار در راه انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری کرده‌اند افزود: برای تحقق انقلاب اسلامی تمام اقشار مردم از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، روحانیون، علما و دیگران حضور داشته و شهید تقدیم راه انقلاب کرده‌اند و همین شهدا هستند که امروز ضامن و پشتوانه انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی همواره زنده و پابرجاست، گفت: انقلاب اسلامی ایران اگر امروز بعد از سی و شش سال همچنان زنده، پویا و پابرجاست بخاطر وجود پشتوانه‌ای چون تفکر اصیل اسلامی، هدایت‌های حکیمانه امام (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردمی است.

استاندار آذربایجان‌غربی به نقش و تاثیر رهبری در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بی‌تردید، رهبری نقش اساسی و برجسته در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد؛ مساله‌ای که می‌توان اهمیت آن را در مقایسه با کشورهای منطقه بیشتر درک کرد؛ کشورهایی که تحت عنوان بیداری اسلامی به پا خاستند اما بخاطر فقدان رهبری، مسیر انقلاب در این کشورها عوض شد.

سعادت دانش‌آموزان را به خودسازی توصیه کر دو گفت: امروز وظیفه دانش‌آموزان بعنوان کسانی که در آینده عهده‌دار امور کشور خواهند بود، خودسازی است که از طریق علم و تهذیب نفس بدست می‌آید.

وی اظهار داشت: ما باید بدانیم که با بی‌علمی و بی‌اخلاقی، هیچگاه نمی‌شود راه شهدا و انقلاب را ادامه داد بنابراین از معلمان، مربیان و دانش‌آموزان عزیز درخواست دارم با جدیت مسیر علم، تهذیب، اخلاق را پی بگیرند تا بتوانیم در آینده شاهد نسلی عالم، مهذب، با اخلاق و نمونه در ایران اسلامی باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم الگوگیری دانش‌آموزان از راه و منش شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: شهدای بزرگی چون شهید مهدی باکری که هم در علم و هم در اخلاق نمونه بود بهترین الگو برای جوانان و دانش‌آموزان امروز ایران اسلامی هستند و از نسل جوان درخواست دارم بیش از پیش در جهت شناخت این شهدای والامقام بکوشند.

سعادت تصریح کرد: دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که در برهه کنونی با توجه به ظهور و بروز تکنولوژی‌های مدرن و لوازم ارتباطی پیشرفته، عوامل حواس پرت‌کنی زیاد شده است؛ لذا باید قدرت تمیز خوب و بد را در خودتان تقویت کنید و با استفاده درست از ابزارهای جدید، خود را برای مسئولیت‌های آتی آماده کنید.

فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با تقدیر از حضور استاندار آذربایجان‌غربی در مراسم دانش‌آموزی جشن انقلاب گفت: برای ایام الله دهه فجر، 600 فعالیت فرهنگی تعریف شده که این فعالیت‌ها بصورت همزمان در 5400 آموزشگاه در سطح استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon