ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار افتتاح شد

ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار ظهر امروز با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار ظهر  امروز در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این شهرستان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام علی مرادی امام جمعه بیجار ظهر امروز در این مراسم با بیان اهمیت نقش و جایگاه حوزه در رشد و تعالی جامعه، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران پس از انقلاب اسلامی به دستور رهبر کبیر انقلاب تاسیس شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدف انقلاب نشاندن جلوه‌های توحید در زندگی مردم با تکیه بر قدرت لایزال الهی بود، گفت: تعلیم، تربیت و تزکیه از اهداف امام خمینی(ره) بود چرا که خود در حوزه های علمیه پرورش یافته بود و اهمیت بسیاری به رشد آن می داد.

امام جمعه بیجار رهبر کبیر انقلاب را مایه جان بخشی به حوزه های علمیه کشور دانست و خاطرنشان کرد: شکوفایی حوزه های علمیه پس از انقلاب اسلامی قابل مقایسه با دوران قبل ان نیست چرا که تنها در شهر اصفهان حوزه علمیه خواهران وجود داشت اما پس از انقلاب و با تدبیر امام خمینی(ره) در بسیاری از نقاط کشور حوزه های مختص به بانوان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران دارای برکات بسیاری برای جامعه است، گفت: حوزه علمیه برادران بیجار در سال  73 تاسیس شد و با هشت طلبه آغاز به کار کرد که امروز نزدیک به 300 نفر فارغ ‌التحصیل در مقاطع سطح دوم و لیسانس دارد.

حجت‌الاسلام مرادی از فعالیت دو سطح لیسانس و ارشد حوزوی در بیجار خبر داد و تصریح کرد: حوزه علمیه بیجار در سال جاری 98 طلبه در مقطع لیسانس و 16 طلبه در مقطع کارشناسی ارشد را جذب کرده است.

وی به تدریس 8 استاد در سطح 2 حوزه اشاره کرد و گفت: شهرستان بیجار دارای 140 مبلغ طلاب است که فعالیت‌های تبلیغاتی در سطح شهر را انجام می‌دهند.

امام جمعه بیجار از جذب 70 طلبه خانم در آموزش و پرورش و نهادهای انقلابی خبر داد و افزود: 17 نفر از طلبه‌های خانم هم در مدارس سطح شهر و روستای شهرستان بیجار به عنوان امام جماعت مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه برادارن بیجار دارای قدمتی 70 ساله است، گفت: این حوزه دارای 160 طلبه است که تمامی اساتید آن دارای نشان طلبگی از قم هستند و هر 2 حوزه علمیه خواهران و برادران در حال رشد، تعالی و پیشرفت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon