نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور در ساری ساخته می‌شود

نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور در ساری ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز ساخت نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور در دهه فجر امسال با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم جان بابایی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری از افتتاح اورژانس قلب مازندران در ایام الله دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: این اورژانس از اورژانس‌های قلب مستقل با 70 تخت ویژه بوده و دارای بخش سی سی یو اطفال است.

وی افزود: مراسم افتتاحیه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دهه فجر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افتتاح اورژانس سوختگی بیمارستان شهید زارع ساری در ایام الله دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: بخش اعظم منابع تامینی این پروژه از طریق درآمدهای بیمارستان بوده است.

جان بابایی با بیان اینکه فضای مستقل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دهه فجر با شش هزار متر مربع در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری به بهره برداری می‌رسد، افزود: 4 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات این دانشکده اعتبار نیاز است.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران با اعلام اینکه کلینیک دندانپزشکی در استان وجود نداشته است، گفت: کلینیک دندانپزشکی در دو طبقه با دستگاه تجهیزات داندان‌پزشکی در ایام الله دهه فجر بهره برداری می‌شود که این کلینیک به صورت صبح و عصر با 30 دندان‌پزشکان متخصص به مردم استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی از افتتاح 130 خانه بهداشت همزمان با دهه فجر امسال در استان خبر داد و افزود: مازندران استان پیشتاز در اتمام خانه‌های بهداشت در کشور بوده که 14 میلیارد تومان هزینه شده و ظرف 5 ماه به بهره برداری رسیده است.

جان بابایی، هزینه تجهیز خانه‌های بهداشت استان را 4 میلیارد و 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها قرار است با حضور وزیر بهداشت به مازندران در دهه فجر افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران دارای 2 هزار بیمار ام اس است، افزود: کلینیک تخصصی ام اس نیز دهه فجر امسال در بیمارستان بوعلی سینا ساری با صرف اعتباری معادل 500 میلیون تومان آماده بهره برداری است.

جان بابایی، از آغاز اصلاح و هتلینگ بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در فاز نخست هتلینگ بالغ بر 10 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه چهارمین بیمارستان دولتی آمل آماده ساخت است، افزود: امیدواریم با تامین منابع از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بیمارستان به صورت کامل بهره برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ساخت نخستین پژوهشکده اعتیاد کشور همزمان با دهه فجر در بیمارستان زارع ساری خبر داد و گفت: این پژوهشکده در سال آینده بهره برداری می‌شود و مسائل مربوط به اعتیاد، شیوع شناسی، راه‌های درمان غیرمخدر اعتیاد مطالعه و کارهای پژوهشی انجام می‌شود.

وی از آغاز ساخت اورژانس بیمارستان بوعلی سینا ساری در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: طرح‌های بزرگ درمانی امسال در شهرهای استان نیز ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon