دو هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۱۰ ماهه امسال در لرستان کشف شد

دو هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر در 10 ماهه امسال در لرستان کشف شد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۱۰ ماهه امسال دو هزار و ۸۰۰ کلیوگرم مواد مخدر در لرستان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، علیرضا جزینی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت های بسیار خوبی در استان لرستان انجام شده است  به طوری که در 10 ماهه امسال دو هزار و 800 کلیوگرم مواد مخدر در لرستان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه امروز مصوبات جلسه قبلی لرستان پیگیری شده است گفت: خوشبختانه در استان نسبت به جلسه قبل اقدامات خوبی انجام شده  ولی برخی کاستی ها وجود دارد که انشاءالله در تهران پیگیری می‌شود.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: متاسفأنه یکی از عوارضی که در بحث مصرف مواد مخدر دیده می شود وجود مرگ و میرهای ناشی از آن است به طوری که در هشت ماهه امسال دو هزار نفر فوت شده است.

وی بیان کرد: در رابطه با مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: از دو هزار نفر فوت شده 200 نفر زن بوده است که این آمار نسبت به سال گذشته 9.2  افزایش داشته است و خوشبختانه در لرستان تغییر محسوسی مشاهده نشده است.

جزینی با اشاره به اینکه در ارتباط با موضوع مواد مخدر مجموعه تهدیدات و آسیب پذیری‌های فراوانی وجود دارد افزود: اولین تهدید که در همسایگی ما قرار دارد کشور افغانستان است که در سال  2014  با 19  ایالت هفت هزار تن مواد مخدر در  224  هزار هکتار زمین کشت کرده است.

وی گفت: طی گزارشاتی که به دست آمده  تولید مواد مخدر افغانستان نه تنها کاسته نشده بلکه  در سال  2015 کشت و تولید مواد مخدر افزایش داشته است و بخشی از مواد مخدر سنتی آن به کشور ما وارد شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 420 تن مواد مخدر با منشأ تریاک و در 10 ماهه  530 تن مواد مخدر در کشور کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: 10 ماهه امسال در سراسر کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر هزار و 500 عملیات انجام گرفت و طی آن 300 هزار نفر دستگیر شد که 60 هزار نفر از این افراد معتادان خیابانی بودند جمع آوری شد.

جزینی اظهارداشت: 227 هزار نفر از افراد دستگیر شده توزیع کننده خرد بودند که به هر حال مردم در سطح جامعه نگران حضور این افراد هستند.

وی افزود: 10 ماهه امسال 35 میلیون قرص و آمپول غیر مجاز در کشور کشف شد و گزارشات آن در دست پیگیری قرار گرفت.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عنوان کرد: در سال جاری هزار و 700 کیلوگرم شیشه در کشور کشف شد که طی آن 230 کارگاه شیشه منهدم شد.

جزینی گفت: باید با یک استراتژی متوازن با مصرف مواد مخدر مبارزه شود که در این راستا استراتژی متوازان حاکی از پیشگیری، درمان، مقابله، کاهش آسیب، صیانت و توانمند سازی است.

وی تصریح کرد: در محورهای مختلف به طور حتم باید با یک برنامه ریزی خوب بتوانیم کاره را پیش ببریم.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در رابطه با مسئله ایجاد هماهنگی فرآیند استراتژی متوازن افزود: به طور حتم باید پیشگیری، مقابله، درمان، کاهش آسیب های اجتماعی، صیانت و توانمند سازی به هم پیش برود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه سال قبل در این زمینه در سطح کشور اقدامات و تعاملات خوبی مشاهده شد و موضوعات مختلف توسط وزیر کشور پیگیری شد.

وی افزود: در هشت ماهه امسال مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در لرستان 72 نفر بوده است که به هر ترتیب برآیند آن در کمیته درمان استان باید مورد بررسی قرار گیرد.

جزینی عنوان کرد: آنچه که حساسیت بالایی دارد بحث مراکز صنعتی است چون می تواند در برایند تولید و کار آسیب ایجاد کند که در مراکز صنعتی 21 درصد مصرف کننده گزارش شده است و لرستان هم باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی گفت: کمیته پیشگیری با توجه به فعالیت خوبی که در لرستان دارد باید حضور خود را در مراکز صنعتی افزایش دهد چون در مصرف تریاک و مشتقات آن رتبه چهارم کشور را دارد که 17.4 درصد مصرف کننده گزارش شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهارداشت: لرستان در حوزه مواد صنعتی با 17.9 درصد بعد از فارس و سیستان بلوچستان رتبه سوم را دارد بنابراین در حوزه فعالیت صنعتی می بایست فعالیت بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که در حوزه درمان و پیشگیری در مراکز صنعتی باید فعالیت بیشتری ارائه شود.

با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد مراکز درمانی ترک اعتیاد اقدامات خوبی انجام گرفته است بیان کرد: برخورد با مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است که یا ساماندهی یا پلمپ شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon