ایران بدون لحاظ گرایش مذهبی کشورهای مسلمان به آنها کمک می‌کند

ایران بدون لحاظ گرایش مذهبی کشورهای مسلمان به آنها کمک می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که ایران اسلامی بدون لحاظ گرایش مذهبی کشورهای مسلمان به آنها کمک می‌کند گفت: نظام اسلامی یعنی نظامی که هرکس بر اساس اعتقادات خود بتواند به راحتی زندگی کند و مخالفتی با آن نباشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جمع علمای اهل سنت و تشیع استان کردستان با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: برگزاری اینگونه جلسات وحدت آفرین بوده و تقریب را به دنبال دارد و سبب کدورت خاطر شیاطین و دشمنان اسلام می‌شود.

وی وحدت میان شیعه و سنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیش از انقلاب هیچ گونه رابطه‌ای میان شیعه و سنی در مقیاس کلان و جهانی وجود نداشت اما انقلاب اسلامی این وحدت را ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که یکی شدن و اتحاد می‌تواند نجات بخش انسان باشد خاطرنشان کرد: پیام انقلاب اسلامی وحدت اسلام و مستضعفان جهان بود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در روز 17 ربیع‌الاول امسال فرمودند که ما از وحدت عبور کرده و حال باید دیگران را به اسلام دعوت کنیم و این دعوت را با ارسال پیام خود به جوانان اروپایی عملی کردند.

حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی نظام جمهوری اسلامی را نظام روحانیت عنوان کرد و افزود: اما روحانیت برای حکومت کردن نیامده بلکه برای پیاده کردن و گسترش اسلام آمده است همانطور که امام راحل نیز فرمودند اگر اسلام می‌خواهد حاکمیت داشته باشد در راس آن حاکمیت باید یک عالم دینی قرار داشته باشد.

وی دین شناسی و فقیه بودن را از مهم‌ترین ویژگی‌های عامل دینی برشمرد و گفت: حکومت روحانیت نه تنها در راس بلکه باید در تمام زمینه‌ها حضور داشته باشند همانطور که اکنون روحانیت شرعیت و اسلامیت نظام را در تمام زمینه‌ها اعمال و کنترل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ایجاد امنیت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که برای تمامی ادیان الهی احترام قائل است و ایران اسلامی هم‌اکنون امن‌ترین کشور در منطقه و حتی جهان است.

وی با بیان این که ایران اسلامی بدون توجه به گرایش مذهبی کشورهای مسلمان به آنها کمک می کند افزود: نظام اسلامی یعنی نظامی که هرکس بر اساس اعتقادات خود بتواند به راحتی زندگی کند و مخالفتی با آن نباشد و این امر تنها در ایران تجلی عینی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به مسئله عرفان اشاره کرد گفت: متاسفانه در عرفان برخی بدعت‌ها و خرافه‌ها رسوخ پیدا کرده که باید کنار گذاشته شوند و آن را نجات داد و ما هم اهل عرفان بوده و از دراویش و تصوف حمایت می‌کنیم چرا که انسان بدون عرفان از بین می‌رود.

وی همچنین به تدریس زبان کردی در مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: همیشه بر روی آموزش زبان کُردی تاکید داشته‌ایم و هیچ مانعی برای آن نمی‌بینم اما نباید تنها بر روی یک زبان تاکید کرد که این نقص است و باید به فراگیری زبان فارسی که زبان رسمی کشور است هم توجه شود تا افراد بتوانند در کشور ارتباط برقرار کنند و روحانیون نیز باید بر روی این مسئله تکیه کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon