پنجمین اعدام در عربستان تحت پادشاهی شاه سلمان

پنجمین اعدام در عربستان تحت پادشاهی شاه سلمان

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی یک فرد دیگر را اعدام کرد تا تعداد افراد اعدام شده در این کشور از زمانی که شاه سلمان، به قدرت رسیده به ۵ نفر برسد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعدام ها در دوره پادشاهی شاه سلمان در عربستان همچنان ادامه داشته و در تازه ترین مورد، یک قاتل اعدام شده است.

وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد اعدام شده، عبدالرحمان الجهنی شهروند سعودی است که به خاطر شلیک به سوی یک مرد دیگر در جریان یک نزاع، مرتکب قتل شده بود.

الجهنی هفدهمین نفری است که از ابتدای امسال در عربستان اعدام شده است. از زمانی که شاه سلمان در 23 ژانویه پس از مرگ عبدالله به قدرت رسیده، این پنجمین اعدام به شمار می‌رود.

وزارت کشور عربستان افزود: مجازات مرگ برای چنین مواردی نشانگر پایبندی دولت ریاض به تعهد خود برای حفظ امنیت و اجرای عدالت است. عربستان سعودی به خاطر ادامه اجرای اعدام، با انتقادات بین المللی در خصوص وضعیت حقوق بشر روبرو است.

در دوره زمامداری عبدالله نیز تعداد اعدام ها از 27 نفر در سال 2010 میلادی به بیش از 80 نفر در سال افزایش یافت و سال گذشته به بیش از 87 نفر رسیده است. عربستان یکی از بالاترین نرخ اعدام ها در جهان را در اختیار دارد. عفو بین الملل اعلام کرده است که عربستان در سال 2013 میلادی، سومین نرخ بالای اعدام را داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان