نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

نارضایتی تایلند به خاطر دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور

خبرگزاری تسنیم: پارلمان تایلند از کاردار آمریکا در بانکوک خواست تا در خصوص دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور، توضیح دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بانکوک پست، پارلمان تایلند از پاتریک مورفی کاردار آمریکا در بانکوک خواسته است تا در خصوص دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور، توضیحاتی را ارائه دهد.

دوشنبه گذشته، دانیل راسل دستیار وزیر خارجه آمریکا در سفر به تایلند، طی اظهاراتی جنجالی از دولت تایلند خواست تا قانون مربوط به حکومت نظامی را لغو کرده و نسبت به تشکیل یک دولت فراگیر ملی، اطمینان دهد.

کمیته روابط خارجی پارلمان تایلند، از مورفی برای شرکت در یک نشست که قرار است 11 فوریه برگزار شود، دعوت به عمل آورده است. وی قرار است در این نشست در خصوص اظهارات راسل توضیحاتی را به نمایندگان پارلمان تایلند، ارائه دهد. وی همچنین باید به گزارش هایی پاسخ دهد که حاکی است راسل قصد دیدار با رهبران جنبش لباس قرمزها در تایلند را داشته است.

بانکوک پست به نقل از کیتی واسینونت معاون کمیته امور خارجی پارلمان تایلند نوشت: چنین نشستی می تواند به ضرر وضعیت سیاسی تایلند باشد. من فکر می کنم این اقدام در شرایط کنونی نامناسب باشد. شخصا، ترجیح می دهم که نمایندگان پارلمان در این طرح خود بازنگری کنند چرا که این نشست به ضرر روند آشتی در تایلند خواهد بود.

وی افزود: واشنگتن هنوز به دنبال تقویت روابط با تایلند است ولی آمریکا اشتباهی را مرتکب شده که چیز نامناسبی را به صورت علنی بیان کرده است.

نخست وزیر تایلند نیز روز جمعه در نطق هفتگی خود، از دیپلمات های غربی خواست تا پس از گفتگو با تنها چند گروه سیاسی، مرتکب اشتباه در جمع بندی در خصوص وضعیت این کشور نشوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان