جدایی طلبان اوکراین: آتش بس باید رسما به تائید پوروشنکو برسد


جدایی طلبان اوکراین: آتش بس باید رسما به تائید پوروشنکو برسد

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین روز یکشنبه تاکید کردند آتش بس در مناطق مورد مناقشه باید با حکم رسمی پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین به تائید برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک روز یکشنبه در مینسک، پایتخت بلاروس، اعلام کردند برای این که آتش بس در شرق اوکراین به اجرا گذاشته شود و ارتش و گارد ملی اوکراین مجبور به رعایت آن شوند لازم است که پترو پوروشنکو حکمی رسمی در این باره صادر کند.

مقامات دولت اوکراین و مسئولان جمهوری های دونتسک و لوگانسک روز شنبه در مذاکراتی که در پایتخت بلاروس برگزار شد، یکدیگر را به تشدید تنش و نقض آتش بس در شرق اوکراین متهم کردند. نشست سه جانبه مینسک درباره بحران اوکراین با حضور دنیس پوشیلین و ولادیسلاو دئینگو نمایندگان جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک، لئونید کوچما رئیس جمهور پیشین اوکراین ، هیدی تاگلیاوینی نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین میخائیل زورابوف سفیر روسیه در اوکراین برگزار شد.

این مذاکرات نتایج مطلوب را به همراه نداشت و در پایان این نشست بیانیه ای منتشر نشد. این نشست بی نتیجه باعث شد امیدها برای برقراری آتش بس جدید در اوکراین و پایان یافتن مناقشه مسلحانه بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان مورد حمایت مسکو در شرق این کشور کمرنگ شود.

سپتامبر گذشته مقامات دولت اوکراین و جدایی طلبان جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانست در نشستی در مینسک که با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شده بود، توافق نامه آتش بس امضا کردند اما این آتش بس پیوسته توسط دو طرف مناقشه نقض می شود در حالی که هیچیک از دو طرف مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرند و یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند. حملات ارتش اوکراین به مناطق جدایی طلب شرق این کشور از نهم ژانویه آشکارا شدت گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon