مقاومت هروقت اراده کند توانایی عملیات جدید علیه اسرائیل را دارد

مقاومت هروقت اراده کند توانایی عملیات جدید علیه اسرائیل را دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئولان امنیتی و نظامی اسرائیل با وحشت از احتمال عملیات جدید حزب‌الله همگی به این نتیجه رسیده‌اند حزب‌الله، ایران و سوریه در صدد تشکیل جبهه جدید در بلندی‌های جولان هستند و مقاومت هروقت بخواهد توانایی عملیات جدید علیه اسرائیل را دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، مسئولان اسرائیلی با وحشت از احتمال عملیات جدید حزب‌الله علیه اسرائیل اذعان دارند و معتقدند که مقاومت هرگاه بخواهد می‌تواند دست به عملیات جدید بزند آن هم در شرایطی که با ایران و سوریه در صدد تشکیل جبهه جدید در بلندی‌های اشغالی جولان است.

در پی عملیات رزمندگان مقاومت در منطقه شبعا، یک شهروند اسرائیلی که با خانواده خود از شهرکی نزدیک کفر کلا گریخته است، گفت: نتانیاهو به ما می‌گوید "به منازل خود بازگردید"، اما باید از سید حسن نصرالله بشنویم که آیا بازگردیم یا خیر، زیرا در این خصوص نصرالله است که تصمیم می‌گیرد نه مسئولان اسرائیلی.

نکته قابل ملاحظه اینکه تمام نشانه‌های مرتبط با عملیات مقاومت در منطقه شبعا نشان می‌دهد حسن نصرالله حساس‌ترین و سخت‌ترین محل و هدف را برای این عملیات برگزید، با این وجود عملیات با دقت کامل انجام شده و موفقیت آمیز بود.

اسرائیل با مرحله پیش از عملیات القنیطره خداحافظی می‌کند

در مقابل کارشناسان ارشد مسائل راهبردی اسرائیل و تحلیلگران نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این رژیم همگی اتفاق نظر دارند که عملیات شبعا به دست یک گروه نظامی حرفه‌ای صورت گرفت که کاملاً به شرایط و ویژگی‌های منطقه اشراف داشتند.

به‌عقیده آنان نکته مهمتر اینکه ویژگی منحصر به فرد این عملیات این است که می‌تواند معادله جدیدی را به وجود آورد تا جایی که موجب می‌شود اسرائیل با مرحله‌ای که پیش از حمله به نیروهای مقاومت در القنیطره حاکم بود، خداحافظی کند.

به‌عقیده کارشناسان نظامی صهیونیستی حسن نصرالله در جریان مراسم بزرگداشت شهدای القنیطره معادله جدید حاصل از عملیات شبعا را تشریح کرده گفت: این عملیات آغاز شده و پایان یافت در حالی که هنوز اسرائیلی‌ها نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

یک روزنامه صهیونیستی نیز نکته مهمتری را در ارتباط با عملیات شبعا فاش کرده و به نقل از یک افسر امنیتی اسرائیلی نوشت: توان اطلاعاتی حزب‌الله تا جایی است که توانست محل نشستن فرمانده گردان اسرائیلی در خودرو را مشخص کند و با موشک‌های کورینت آن را هدف قرار دهد.

احتمال عملیات جدید حزب‌الله اسرائیل را وحشت‌زده کرده است

اما ارزیابی نهادهای اطلاعاتی صهیونیستی، نگرانی اسرائیل را دوچندان کرده است، زیرا بر اساس این ارزیابی‌ها حزب‌الله به عملیات شعبا اکتفا نخواهد کرد و به همین دلیل است که نیروهای ارتش اسرائیل در شبعا و در طول نوار مرزی با لبنان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند تا برای مقابله با هرگونه عملیات جدید و احتمالی حزب‌الله آماده باشند.

در این ارتباط بار شالوم کارشناس نظامی تلویزیون اسرائیل به‌نقل از منابع امنیتی بلندپایه گفت: سخنان حسن نصرالله لحن نظامی داشت و نشان می‌دهد هر لحظه که بخواهد می‌تواند جنگ جدیدی به راه بیندازد و اینکه حزب‌الله از مزارع شبعا به حمله اسرائیل به جولان واکنش نشان داد، بسیار خطرناک است و نشان می‌دهد توان مانور نظامی حزب‌الله افزایش پیدا کرده است در حالی که اسرائیل از بیم ورود به جنگی تمام‌عیار، چندان توان مانور ندارد.

یوآف لیمور، کارشناس مسائل نظامی اسرائیلی نیز گفت عملیات شبعا عدم آمادگی اسرائیل برای روبه‌رو شدن با هرگونه احتمال شدت مواضع در جبهه شمالی را به تصویر کشید.

وی با لحنی تمسخر آمیز گفت: به نظر می‌رسد در نهاد امنیتی کسی دوست ندارد به عدم آمادگی در جبهه شمالی اشاره کند، اما این نهاد به‌میزان زیادی مدیون حزب‌الله است زیرا فرصتی را برای حل و فصل بسیاری از مسائلی را فراهم کرد که بنا بر دلایل مختلف بارها به تأخیر افتاده بود.

لیمور همچنین ارتش اسرائیل را به تغییر شیوه عملکرد خود در طول نقاط مرزی با لبنان فراخواند.

به هر حال فرماندهان رژیم اشغالگر اسرائیل همگی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران، سوریه و حزب‌الله سیاست‌هایی در پیش گرفته‌اند که هدف از آن ایجاد جبهه جدید در جولان است، اما باید پرسید: آیا عملاً این جبهه تشکیل شده است، یا اینکه شلیک اولین موشک به‌سمت کاروان نظامی اسرائیل نشانه تشکیل آن است؟

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان