مسیر پیشرفت کشور باید درون‌زا و با تکیه بر نیرو‌های داخلی باشد

مسیر پیشرفت کشور باید درون‌زا و با تکیه بر نیرو‌های داخلی باشد

خبرگزاری تسنیم: دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مسیر پیشرفت کشور باید درون‌زا و با تکیه بر نیروی داخل باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، میکائیل دیانی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست‌خبری سیزدهمین اردوی آموزشی- تشکیلاتی جهاد اکبر این اتحادیه دانشجویی، گفت: این اردو در سال فرهنگ و اقتصاد برگزار می‌شود و شرایط کنونی کشور و  نگاه کلان دولت به مسائل فرهنگی و اقتصادی می‌طلبد که ما پیشنهادات جایگزین خود را برای اداره کشور ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیری که دولت یازدهم طی می‌کند، مسیر پیشرفت برون‌زاست، افزود: ما اعتقاد داریم مسیر اداره کشور باید مسیر درون‌زا باشد و  با اتکا به توان داخل می‌توانیم پیشرفت کنیم.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: نوع نگاه دولت یازدهم و تعاملات آن با کشورهای خارجی باید مورد بازنگری قرار گیرد.

دیانی گفت: معتقدیم دولت یازدهم باید مبانی نظری خود را که در حال حاضر مبتنی بر ارتباط با چند کشور خاص خارجی است تغییر دهد، زیرا این مسئله نه تنها پیشرفتی برای کشور نخواهد داشت، بلکه خطراتی مانند زیر سوال بردن استقلال کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش نیروهای جوان و مومن برای رسیدن به پیشرفت درون‌زا، ادامه داد: شعار سیزدهمین اردوی جهاد اکبر" رسالت انجمن‌های اسلامی پرورش جوانان مومن و متخصص برای ایرانی مستقل و پیشرفته " به همین دلیل انتخاب شد.

این فعال دانشجویی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی سازمان فضایی و تبعات آن، گفت: این اقدام نه تنها پیشرفت سرعت علمی کشور در این حوزه را کم کرده است، بلکه باعث سرخوردگی جوانان و نخبگانی که در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای به ثمر رساندن این مرکز داشتند، می‌شود.

دیانی با بیان اینکه رئیس‌جمهور مسئله هسته‌ای را با مسئله اقتصادی مردم گره زد، ادامه داد: پس از گذشت یک سال و نیم از روند مذاکرات، شاهد کاهش قیمت نفت به عنوان منبع اصلی درآمد اقتصادی کشور هستیم.

وی در پایان اضافه کرد: نتایج مذاکرات نه تنها منجر به حل مشکلات مردم نشد، بلکه تحریم‌ها افزایش پیدا کرد و مشکلات اقتصادی بیشتر شد. در این بین حق هسته‌ای کشورمان نیز به رسمیت شناخته نشد و این بیانگر آن است که دولت یازدهم باید در مسیر خود  تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon