فشار اقتصادی مردم در سال ۹۱: ایده ساخت «نبردخاموش»

فشار اقتصادی مردم در سال 91: ایده ساخت «نبردخاموش»

خبرگزاری تسنیم: کارگردان مستند «نبردخاموش» ایده این مستند را از فشار‌های اقتصادی وارد شده بر مردم در سال ۹۱ به دلیل تحریم‌ها و ناکارآمدی دولت بیان می‌کند.

مصطفی رضوانی فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شری فاست که از مهر‌ماه نیز در رشته فلسفه هنر دانشگاه هنر در مقطع کارشناسی ارشد، ادامه تحصیل می‌دهد. وی در دوران دانشجویی در سال 89، اولین مستند خود با نام افسران جوان را در بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف می‌سازد، که همان مستند باعث آشنایی وی با نادر طالب‌زاده می‌شود و در کلاس‌های مستند‌سازی او شرکت می‌کند. بعد از شرکت در کلاس‌های مستند‌سازی با آشنایی با دیگر‌گروه‌های مستند‌سازی دانشگاه صنعتی شریف، گروهی با نام آرمان را تاسیس می‌کنند و این گروه در نهایت منجر به ایجاد مرکز مستند‌سازی سفیر می‌شود.

رضوانی در این مرکز اولین مستند بلند خود با نام «مهارنشده» را با موضوع انرژی هسته‌ای و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سال 90 می‌سازد. در رونمایی از این مستند که در تالار وحدت برگزار شد رئیس جمهور حضور داشت و بعد از آن این مستند با اکران‌های دانشگاهی خود تبدیل به مستندی مطرح بین دانشجویان شد.

وی بعد از ساخت این مستند بلند چند مستند کوتاه دیگر را کارگردانی کرده تا به کارگردانی مستند دیگری به نام «نبرد خاموش» برسد، مصاحبه زیر توضیحاتی درباه این مستند بلند است که قرار است امروز، در دانشگاه علم و صنعت، رونمایی شود.

«مصطفی رضوانی» رد گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تازه‌ترین مستند خود، با نام «نبرد خاموش»، گفت: ایده دومین مستند من زمانی شکل گرفت که در سال 91 بر اثر تحریم‌ها و کوتاهی‌های دولت، فشار اقتصادی زیادی بر مردم تحمیل شد، بر اساس همین ایده و با برگزاری جلسات فراوان در مرکز مستند سفیر ایده کار، بزرگ شد و منجر به ساخت مستند بلند «نبرد خاموش» با محوریت تحریم، شد.

کارگردان مستند «مهار نشده» در ادامه افزود: تحقیقات برای ساخت این مستند از تابستان 91 شروع شد و در اول دی‌ماه، تولید مستند را شروع کردیم و تصویربرداری تا آخر زمستان 91 به طول انجامید و تدوین کار نیز اواسط اردیبهشت 92 به پایان رسید.

وی در خصوص اکران‌های دانشگاهی و رونمایی از این مستند، گفت: به این نتیجه رسیده‌ایم که رونمایی در دانشگاه بهترین رونمایی است زیرا باعث دیده‌شدن یک مستند در بین مهمترین مخاطبان خود که همان، دانشجویان است، خواهد شد. از چهارشنبه همین هفته اکران‌های دانشگاهی را شروع می‌کنیم اما به دلیل اینکه در فصل امتحانات هستیم و بعد از آن، دانشگاه‌ها تعطیل خواهد شد، اکران را در مراکز فرهنگی، مساجد و هیات‌ها ادامه خواهیم داد. بعد از اکران در این مراکز نیز، خود آن مرکز اقدام به توزیع و پخش این مستند خواهد کرد. در فضای مجازی نیز این مستند دارای سایتی با آدرس www.silentwar.ir است.

رضوانی در انتها در خصوص کار جدید خود در حوزه مستند‌سازی گفت: بعداز مستند بلند «نبردخاموش»، تهیه‌کنندگی مستند «فاکتور صوری» به کارگردانی سید مهدی کرباسی را بر عهده دارم که انشالله در شهریور‌ماه رونمایی خواهد شد.

عوامل مستند بلند «نبرد خاموش»، به شرح زیر است: طرح: محمدرضا تاجدین/ روایت: محمدرضا رضاپور/ تصویربرداران: حسین خداپرست و سعید حسن پور/ پژوهشگران: محمدرضا تاجدین، ابراهیم حمیدیا، مجید فضائلی و محمد صادق کریمی/ تدوین: محمد حسین زهدی، مصطفی رمضانخانی/ خواننده: سینا دستخوش/ موسیقی تیتراژ: رضا توتونچی.

مستند بلند «نبرد خاموش» امروز، دوشنبه ششم خرداد ماه 1392، از ساعت 13:30، در سالن شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت همراه با سخنرانی «حسن عباسی» رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل