بیش از ۸ هزار مسکن در استان فارس به بهره‌برداری رسید


بیش از 8 هزار مسکن در استان فارس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: ۸ هزار و ۱۶۲ واحد مسکن شهری و روستایی از هفته دولت تا دهه مبارک فجر در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علی‌نقی لقمانی بعدازظهر امروز در نشست خبری، به ارائه گزارش عملکرد این نهاد از هفته دولت تاکنون پرداخت و اظهار داشت: در پنج ماه گذشته تعداد 6 هزار و 734 واحد مسکن روستایی در کل شهرستان‌های استان با ارائه تسهیلات 12.5 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد به ازای هر واحد و تنفس سه ساله بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 428 واحد مسکن شهری در شهرستان‌های قیروکارزین، خرم‌بید، سپیدان، پاسارگاد، خرامه، جنت‌شهر داراب، و ارسنجان با تسهیلات 25 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد و تنفس 1.5 ‌ساله نیز تأمین اعتبار و بازسازی شده است، افزود: تمام این موارد از هفته دولت تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه در این مدت 18 پروژه اجرای طرح هادی در 9 شهرستان استان با 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

لقمانی با بیان اینکه در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی 182 پروژه در راستای بهسازی و اجرای طرح‌های هادی در سطح تمام شهرستان‌های به طور هم‌زمان آغاز شده، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها 47 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که اگر به طور کامل تخصیص یابد تا نیمه نخست سال 1394 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس به هیچ یک از پیمانکاران بدهی ندارد بیان کرد: 8 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران تا دو ماه گذشته تسویه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 872 قطعه زمین به افراد در حوزه روستایی واگذار شده، عنوان کرد: حدود 140 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان نیازمند بهسازی است و سهمیه امسال بهسازی استان 18 هزار و 600 واحد بوده که به ازای هر واحد 15 میلیون تومان تأمین اعتبار شده است.

لقمانی با اشاره به اینکه اعتبار بهسازی هر واحد روستایی در استان در سال گذشته 12.5 میلیون تومان بوده، اظهار داشت: امسال این رقم به 15 میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح هادی 91 روستا در استان در دستور کار قرار دارد، افزود: این اقدام باید تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام شود و با توجه به اینکه عمر قانونی طرح‌های هادی 10 ساله بوده و پس از آن نیاز به تجدید نظر دارد که در ادامه این طرح برای سال 94 درخواست تجدید نظر برای طرح هادی 54 روستا شده و اگر تأمین اعتبار شود این طرح‌ها بازنگری می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس از دوسال گذشته تاکنون کلنگ‌زنی برای ساخت مسکن نداشته، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مهر از دو سال گذشته به پایان رسیده و منتظر ابلاغ طرح مسکن اجتماعی هستیم.

لقمانی با بیان اینکه از دو سال گذشته در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت وام مسکن پرداخت نشده، تصریح کرد: در بهسازی مسکن‌ روستایی بنیاد مسکن مداخله پشتیبانی، فنی، نظارتی و مدیریت توزیع مبلغ 15 میلیون تومان وام را بر عهده دارد و ساخت و بهسازی مسکن در روستاها 100 درصد مشارکتی بوده و وام در پنج مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجری طرح تعریض جاده دشت‌ارژن اداره راه است، افزود: بنیاد مسکن متولی ساخت و بهسازی مسکن است و زمین مسکونی را با تعرفه کمتر از نرخ بازار به افراد واگذار می‌کند اما زمین‌های دشت‌ارژن باید از طریق مزایده واگذار شود که سبب بالارفتن قیمت این زمین‌ها شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon