۱۵درصد جمعیت عشایری فارس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند


15درصد جمعیت عشایری فارس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد فارس به حمایت کمیته امداد از عشایر و روستائیان نیز اشاره کرد وگفت: ۱۰ تا ۱۵درصد جمعیت عشایری استان فارس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس هستند.

علی الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، به حمایت کمیته امداد از عشایر و روستائیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 10 تا 15درصد جمعیت عشایری استان فارس زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس هستند و هم‌اکنون 12 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق روستائی و عشایری تحت پوشش صندوق بیمه روستائی و عشایری هستند که حق بیمه این افراد را کمیته امداد پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل‌دارترین و گرفتارترین افراد تحت پوشش کمیته امداد فارس خانواده زندانیان هستند، اظهار داشت: این خانواده‌ها مشکلات معیشتی فراوان دارند و هم‌اکنون 1800 خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها تا زمانی که زندانی آزاد شوند تحت پوشش کمیته هستند و پس از آن از تحت پوشش کمیته خارج می‌شوند به همین دلیل این آمار مدام در نوسان است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات این خانواده‌ها در زمینه معیشت، مسکن و تحصیل است، گفت: برای این خانواده‌ها بسته‌های وام اشتغال پیش‌بینی شده و خدمات مستمری و کمک هزینه‌های تحصیل برای فرزندان آنها در نظر گرفته شده است.

الهیاری با بیان اینکه 50 درصد این خانواده‌ها در شیراز هستند، افزود: هدف‌گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خانواده‌های زندانی است و نوع جرم زندانی در کمک به خانواده آنها تاثیری ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس درباره معافیت خانوارهای تحت پوشش از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز تصریح کرد: تاکنون 4 هزار 832 خانوار در فارس از این قانون بهره‌مند شده‌اند که 1522 خانوار از انشعاب برق، 1229 خانوار از انشعاب آب  و 1239 خانوار از انشعاب گاز معاف شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر معافیت از حق پرداخت انشعاب آب، برق و گاز 110 خانوار از پرداخت هزینه فاضلاب، 277 خانوار صدور پروانه ساختمان و 455 خانوار عوارض شهرداری معاف شده‌اند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon