کشتی‌سازی پس از انقلاب "ایرانی" شد

کشتی‌سازی پس از انقلاب "ایرانی" شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سابق کشتی‌سازی صدرا با بیان اینکه صنایع دریایی و کشتی‌سازی پس از پیروزی انقلاب "ایرانی" شد، گفت: پس از انقلاب توانستیم با تکیه بر توان داخل کشتی‌های شاخص در حوزه نظامی و تجاری در کشور بسازیم.

مهدی اعتصام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در رابطه با فرآیند توسعه صنایع دریایی در کشور اصلی‌ترین بحث وجود زیرساخت‌هاست. در این رابطه امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوبی مانند مجموعه صدرا در بوشهر، ایزوایکو در بندرعباس، تأسیسات دریایی در خرمشهر، امکانات اروندان و سایر کشتی‌سازی‌ها در شمال (مانند صدرای نکا) را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه این امکانات و تجهیزات پس از انقلاب تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: به لحاظ وجود تجهیزات تخصصی صنایع دریایی در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز امکانات بسیار خوبی در کشور داریم، به‌خصوص در بخش سخت‌افزاری اکثر تجهیزات مورد نیاز در یاردهای کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش‌های مهندسی کارگاهی و مهندسی ساخت نیز توانمندی بسیار خوبی در کشور وجود دارد و نیازی به هیچ نیروی خارجی یا امکانات خارجی در این حوزه نداریم.

مدیرعامل سابق شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به سایر توانمندی‌های صنایع دریایی و کشتی‌سازی کشور گفت: در بخش مدیریت انسانی، نیروی انسانی و پیمانکاران شاخص‌های خوبی داریم و ساخت شناورهای کانتینربر و افراماکس بیانگر وجود نیروی انسانی و مدیران خوب در کشور است.

اعتصام با تأکید بر این‌که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اصلاً وارد حوزه ساخت کشتی نشده بودیم، بیان کرد:‌ پس از پیروزی انقلاب توانستیم کشتی‌های شاخص چه در حوزه نظامی و چه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را با توان نیروهای داخلی بسازیم.

مدیرعامل تایدواتر یادآور شد: عمده یاردهای ساخت کشتی در کشور پس از انقلاب راه‌اندازی شد و در واقع صنایع دریایی و کشتی‌سازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی "ایرانی" شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه