۱۳ پروژه دانشگاه پیام‌نور لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

13 پروژه دانشگاه پیام‌نور لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: ۱۳ پروژه عمرانی دانشگاه پیام نور لرستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در نیمه نخست سال ۹۴ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، محمد رضا جعفری، ظهر امروز در نشست صمیمی رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور با مدیران، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور لرستان که در سالن همایش دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام‌نور برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارکه فجر اظهار داشت: دانشگاه پیام نور لرستان از رویش‌های انقلاب است.

وی افزود: این دانشگاه در حوزه‌های عدالت آموزشی و اجتماعی نقش بسیار مؤثری در استان داشته و در سال 1368 در شهرستان‌های الشتر و الیگودرز تأسیس شد که در سال 1369 در دانشگاه پیام نور الشتر با 110 نفر دانشجو و در دانشگاه الیگودرز نیز با 120 نفر دانشجو فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بابیان اینکه لرستان در سال 1385 به‌عنوان آخرین دانشگاه پیام نور در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرد عنوان کرد: این دانشگاه با جمعیتی بالغ‌بر 30 هزار نفر دانشجو فعالیت دارد که 95 درصد این دانشجویان بومی استان هستند در 75 رشته تحصیلی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: این دانشگاه 122 عضو هیئت‌علمی و هزار و 112 مدرس دارد که در 9 واحد پیام نور در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

جعفری بابیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان جزء 10 دانشگاه برتر کشور است تصریح کرد: حدود 21 هزار نفر دانشجو از زمان تأسیس این دانشگاه تاکنون از دانشگاه پیام نور لرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز رشد در شهرستان‌های نورآباد و بروجرد راه‌اندازی کردیم که باهدف جذب و پذیرش 70 هسته فناوری، استقرار حدود هشت شرکت دانش‌بنیان با همکاری پارک علم فناوری فعالیت می‌کند که در این راستا تاکنون 40 اختراع به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بابیان اینکه‌این دانشگاه علاوه بر بالا‌ بردن سطح کیفی به کمیت نیز اهتمام ویژه‌ای داشته است گفت: متراژ کل دانشگاه‌های تحت تملک دانشگاه پیام نور لرستان تا پایان سال 92، 32 هزار و 900 مترمربع بوده است که با بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی این دانشگاه به 42 هزار و 800 مترمربع می‌رسد.

وی افزود: سرانه فضای آموزشی این دانشگاه از یک مترمربع با بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی به 1.4 مترمربع می‌رسد.

جعفری بابیان اینکه دانشگاه پیام نور لرستان 22 پروژه عمرانی فعال دارد عنوان کرد: امروز 9 پروژه از پروژه‌های عمرانی این دانشگاه به بهره‌برداری می‌رسد و 13 پروژه عمرانی دیگر با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارد که با تخصیص اعتبارات به‌موقع در نیمه اول سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در رابطه با پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود بیان کرد: سالن ورزشی چندمنظوره پردیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد به مساحت دو هزار و 800 مترمربع، ساختمان اداری پردیس خرم‌آباد به مساحت هزار و 20 مترمربع و گلخانه آموزشی، تحقیقاتی به مساحت 600 مترمربع و مجموعه آزمایشگاهی به مساحت 600 مترمربع و قرنطینه به مساحت 160 مترمربع در خرم‌آباد افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان بابیان اینکه در دانشگاه پیام نور مرکز الیگودرز سه پروژه به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: مسجد جوادالائمه که با مشارکت خیر الیگودرزی ساخته‌شده است به مساحت 250 مترمربع، مجموعه آزمایشگاهی به مساحت 600 مترمربع و قرنطینه به مساحت 160 مترمربع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در مرکز پیام نور شهرستان الشتر مجموعه ورشی چندمنظوره به مساحت هزار و 883 مترمربع امروز به بهره‌برداری می‌رسانیم.

جعفری بیان کرد: کل هزینه‌های 9 پروژه حدود 75 میلیارد ریال بوده است که از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه و تملک سرمایه دارایی هزینه شده است.

وی در رابطه با درخواست‌های دانشگاه پیام نور لرستان از رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: احداث و تکمیل پژوهشکده تخصصی سازه‌های کامپوزیتی و فناوری‌های نو، همکاری در خصوص اخذ مجوز اولین شرکت دانش‎بنیان دانشگاه پیام نور کشور و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور استان ازجمله درخواست‌های این مرکز است.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: در راستای دانشگاه تخصصی مجازی این مرکز دو ترم است با بهره‌گیری کامل از فناوری‌ها تلاش می‌کند چراکه این مرکز جزء سه استان برتر در زمینه فناوری اطلاعات است و انتظار داریم به‌صورت قطب الکترونیک فعالیت خود را ادامه دهد و در رابطه با نسل سوم دانشگاه‌ها نیز آزمایشگاه قطبی داریم که نیازمند کمک برای راه‌اندازی است.

وی بیان کرد: از رئیس دانشگاه پیام نور می‌خواهیم برای تبدیل‌شدن مرکز به واحد دانشگاه پیام نور در شهرستان‌های نورآباد، کوهدشت و دورود بر اساس شاخص‌های مدنظر و شرایط مناسب برای مرکز شدن در این شهرستان‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon