برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی داشته و قابل مذاکره نیست

برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی داشته و قابل مذاکره نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: برنامه موشکی ایران ماهیت کاملا دفاعی دارد و جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مسائل دفاعی خود را قابل مذاکره نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه مردم به رعایت تقوی الهی اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه ضرورت‌های رعایت تقوا را چنین بیان فرمود:«ای مردم شما را به تقوای خدایی توصیه می‌کنم که مدت زندگی شما را معین فرموده و بر زندگی شما وسعت بخشیده، دنیا را برای شما توقف‌گاه کوتاه قرار داده که در آن آزمایش می‌شوید و عبرت‌آموزی دارید و فردای قیامت بر اعمال شما حسابرسی می‌شود.»

انصاف از زیباترین خصلتهای ارزشی در اسلام است

امام جمعه خوی انصاف از دیدگاه اسلام را مورد بررسی قرار داد و گفت: بر اساس مفاد آیات و روایات انصاف و عدالت از زیباترین خصلت‌های ارزشی از دیدگاه اسلام است.

وی تصریح کرد: انصاف یعنی رعایت کردن عدالت و مساوات از نظر محقق ساختن حقوق انسانهاست که در خارج انواع و مصادیق متعددی دارد از قبیل: انصاف در سخن، انصاف در موضع‌گیری، انصاف در عمل، انصاف در نقد دیگران و انصاف در قضاوت کردن. خداوند فلسفه بعثت پیامبران را اقامه قسط و عدالت معرفی فرموده است.

شکوری با تبریک دهه مبارکه فجر بیان کرد: از جمله موضوعات پیرامونی انقلاب اسلامی فرصت‌های فرآروی انقلاب اسلامی است که به برکت خون پاک شهدا بدست آمده است از قبیل اسـلامی و مـردمی بـودن انـقلاب اسلامی، پیشرفت‌های علمی و فنـاوری ایران اسـلامی، رشد و گسترش جمعیت مسلمانان در جهان، بحران‌های اقتصادی در سطح جهان، ناکارآمدی سازمانهای بین‌الـمللی، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی خاورمیانه و شکست خوردن مکتب‌های ساخـته دسـت بشـر.

وی گفت: در برابر فرصت‌ها، انقلاب اسلامی چالشها و تهدیداتی نیز وجود دارد که استکبار جهانی آنها را در فرآروی انقلاب اسلامی قرار داده است، تهاجم فرهنگی، اشاعه سکولاریسم یعنی جدایی دین از  سیاست، مشکلات اقتصادی بویژه وابستگی کشور به نفت، تحریم‌های اسـتکبار جـهـانی، مـشـکلات موضـوع هسـته‌ای، موضوع حساس جهانی‌سازی و جنگ نرم استکبار علیه جمهوری اسلامی از جمله آنهاست.

خطیب جمعه خوی با تبریک پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره فجر به فضا افزود: این اقدام جمهوری اسلامی بقدری مهم و با ارزش و سرنوشت‌ساز بوده که حاکمان آمریکا را وادار به عکس‌العمل کرد.

وی گفت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت باید فعالیتهای موشکی ایران در مذاکرات هسته‌ای گنجانده شود که با عکس‌العمل کوبنده ایران مواجه شد که برنامه موشکی ایران ماهیت کاملا دفاعی دارد و جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مسائل دفاعی خود را قابل مذاکره نمی‌داند.

پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران به جهانیان
شکوری با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی راه‌پیمایی امسال بمراتب پرشورتر از سالهای قبل برگزار خواهد شد و چند پیام مهم و اساسی بر جهانیان دارد.

وی تجدید پیمان با آرمانهای انقلاب اسلامی، رهبر کبیر انقلاب و شهدا، اعلان آمادگی برای مبارزه عملی با تحریـم‌های استـکبار جـهانی، دفاع از ولایت فقیه و حمایت از مسئولان نظام جمهوری اسـلامی، محکوم کردن توطئه‌های استکبار و ارتجاع علیه اسلام و مسلمانان، اعلان آمادگی برای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از مقاومت سوریه و حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را از پیام‌های راه‌پیمایی 22 بهمن خواند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon