جبهه پایداری رسما از جلیلی حمایت می‌کند/ آیت‌الله مصباح گفت جلیلی در اصول ضعف ندارد

جبهه پایداری رسما از جلیلی حمایت می‌کند/ آیت‌الله مصباح گفت جلیلی در اصول ضعف ندارد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به اظهارات علامه مصباح یزدی در خصوص سعید جلیلی گفت: آیت‌الله مصباح گفت است که سعید جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به آغاز حرکت جبهه پایداری از یک سال گذشته پیرامون بحث و بررسی حوزه سیاسی با هدف ورود به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: جبهه پایداری براساس معیارها و شاخص‌های کلان و مقایسه افراد با یکدیگر به یک گزینه اصلح رسید و بعد از آن به تدوین برنامه‌های خود در این زمینه پرداخت. 

وی ادامه داد: در این راستا برنامه منسجم و روشنی در فصول مختلف برای دولت یازدهم تهیه شد تا اینکه باقری لنکرانی با توجه به شرایط کشور تصمیم گرفت به نفع سعید جلیلی از انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه انصراف لنکرانی به دلیل تشخیص گزینه اصلح در حمایت از سعید جلیلی بود، گفت: شب گذشته 5 نفر از شورای جبهه پایداری با سعید جلیلی جلسه تشکیل دادند و نتیجه جلسه امروز به تصویب شورای مرکزی جبهه رسید و جمع‌بندی آن جلسه این شد که به لحاظ گفتمانی سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل به جبهه پایداری نزدیک‌تر و درون آن تعریف می‌شوند.

قاضی‌زاده افزود: نتیجه این جلسه همچنین به شورای فقها رسانده شده است و به صورت رسمی اعلام می‌کنم که بعد از انصراف برادر مومن و کارآمد، جبهه پایداری انقلاب اسلامی حمایت خود را از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح در عرصه حاضر در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کند.

وی افزود: از ملت می‌خواهم ضمن رای دادن به سعید جلیلی تلاش کنند که موضع گفتمان انقلاب اسلامی و فرد اصلح حاضر در انقلاب معرفی شود تا افکار عمومی نسبت به جلیلی جلب شود. البته این به معنای نادیده گرفتن سایر کاندیداها نیست و این در مقام مقایسه است. 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: درون گفتمان انقلاب ما بحث دو نفر را داشتیم، اما با توجه به شرایط موجود و مسائل بین‌المللی حاضر، جمع‌بندی جبهه پایداری این است که امروز حمایت از سعید جلیلی کار صحیح‌تری است و این نفی توانایی‌ها، صلاحیت‌ها و برجستگی سایر کاندیداها نیست، ضمن اینکه جبهه پایداری جریان تکلیفی است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه وظیفه معنوی بر دوش ما گذاشته شده است، تاکید کرد: شاید این نظر وجود داشت که بعد از معرفی گزینه اصلح  ضرورتی ندارد که  جبهه پایداری به صورت رسمی کاندیدایی را معرفی کند، اما مطالبات عمومی فزاینده، تحولات اخیر، هجوم همه جانبه نظام سلطه نسبت به گفتمان انقلاب و هجوم همه جانبه در داخل نسبت به این جریان اصیل باعث شد که سریع‌تر اظهار نظر کنیم. لذا از سعید جلیلی با عزت و اقتدار حمایت می‌کنیم، چرا که عصبانیت روزافزون آمریکایی‌ها را از وی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: سعید جلیلی امروز نماد استقامت، ایستادگی، اسلام انقلابی شده است و ما قصدمان این نبوده که این انتخابات را بین‌المللی کنیم و ا جازه دهیم که جریان‌های بین‌المللی اینگونه اقدامات را در عرصه داخلی انجام دهند، ولی به دلیل اینکه آمریکا در همه حوزه‌ها برای خودشان ورود می‌بیند و در بحث صلاحیت‌ها اظهار نظر نابجا کرده و امروز هم در بحث کاندیداها، کاندیداهای خوب و بد تعریف می‌کند و ما شاهد نوعی تخریب بر علیه گفتمان انقلاب هستیم، لذا جبهه پایداری تکلیف خود دانست که قوی‌تر و به صورت رسمی به صحنه بیاید.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ستادهای لنکرانی در اختیار جلیلی قرار داده شده است، چه زمانی تیم این ستادها معرفی خواهد شد، گفت: ما امروز به صورت رسمی اعلام همکاری کردیم و ستادهای لنکرانی، چه ستادهای وابسته به جبهه پایداری و چه ستادهای مردمی لنکرانی در اختیار ستاد جلیلی خواهند بود.

وی افزود: جلیلی از قبل ستاد تشکیل داده بود و حمایت ما از جلیلی حمایت جبهه پایداری از وی است. البته بسیاری از افراد متدین و انقلابی امروز در ستاد جلیلی فعالیت می‌کنند و محورهای ستاد جلیلی با آنها است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه مشترک مسئولان ستاد لنکرانی و با رئیس ستاد جلیلی خبر داد و یادآور شد: مسئولان ستادهای لنکرانی مامور شدند که با باقری رئیس ستاد جلیلی جلسه همکاری داشته باشند و در آن جلسه معلوم می‌شود که این روسای ستاد لنکرانی به صورت مستقل یا جزئی از ستاد جلیلی فعالیت خود را ادامه دهند. لذا در جلسه امروز نحوه همکاری ستاد لنکرانی با ستاد جلیلی مشخص خواهد شد.

قاضی‌زاده در ادامه گفت: سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مستقل وارد انتخابات شده و گروه‌های سیاسی از وی حمایت کردند و یکی از جریاناتی که از وی حمایت کرده، جبهه پایداری انقلاب اسلامی است. حضور جلیلی حضور مستقل بوده و ما از او حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا لنکرانی در دولت جلیلی حضور خواهد داشت، اظهار داشت: ما جریان تکلیفی هستیم و براساس وظیفه حمایت می‌کنیم. لذا هیچ چشم‌داشتی  به اینکه در دولت آینده چه کسانی حضور داشته و یا نداشته باشند، نداریم و این موضوعی است که مربوط به رئیس جمهور بعدی و نحوه تعامل وی با مجلس می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه گفت: امیدواریم از تمام افراد توانمند و ظرفیت نظام در کابینه استفاده شود. البته زمانی که لنکرانی کاندیدای ما بود و اعلام کرد که دوستان جبهه پایداری آخرین گزینه‌های من برای انتخاب هستند، بنابراین ما از جلیلی نیز این انتظار را داریم، چرا که ما جریان تکلیفی هستیم و جریان قدرت‌طلب نیستیم و به این علت به سعید جلیلی رجوع کردیم که احساس کردیم چون بدون نگاه به اینکه چه کسانی رفیق او هستند و چه کسانی از وی حمایت کردند، به میدان آمده است و حتما تکلیفی در اداره دولت کمک خواهد کرد. 

قاضی‌زاده اظهار داشت: تکلیف رئیس جمهور این است که بیشترین توان‌های معتقد به نظام را پای کار آورد. لنکرانی از قبل اعلام کرده و جلساتی قبل و بعد از انصراف با سعید جلیلی داشته است و حتی به لنکرانی پیشنهاد ریاست ستاد جلیلی شده بود، اما وی ریاست ستاد را با این معنا صلاح نمی‌دانست و شاید این امکان را برای خود نمی‌دانست، اما لنکرانی اعلام آمادگی کرده و با تمام قوا در خدمت جلیلی در ایام تبلیغات انتخابات برای پیشبرد این گفتمان خواهد بود. حمایت ما از جلیلی حمایت گفتمانی است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه پایداری قصد دارد برنامه‌های خود را در اختیار سعید جلیلی قرار دهد، تاکید کرد: برنامه‌های جبهه پایداری تقدیم سعید جلیلی خواهد شد و در این راستا شنیده‌ام که جلسه‌ای تشکیل می‌شود. بسیاری از افرادی که در تهیه برنامه‌های جلیلی نقش دارند، قبلا در تهیه برنامه‌های جبهه پایداری نقش داشته‌اند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: آنچه تدوین شده تقدیم سعید جلیلی می‌شود و هر بخشی را که او علاقه‌مند باشد، از آن استفاده می‌کند. مسئول کل برنامه داوودی، مسئول بخش اقتصادی برنامه رجایی و دهقانی، مسئول بخش فرهنگی سقای بی‌ریا و خلیلیان و مسئول بخش اجتماعی قاضی‌زاده هستند. 

قاضی‌زاده تصریح کرد: هرزمان جلیلی صلاح بدانند که از برنامه جبهه پایداری استفاده کنند، ما حاضر هستیم برنامه را در  اختیار وی قرار دهیم. 

وی اظهار داشت: غربی‌ها تصور می‌کنند که اگر سعید جلیلی روی کار بیاید نفوذ آنها در ایران سخت می‌شود؛ دشمنان انقلاب جلیلی را به عنوان عنصر گفتمانی و دینی می‌شناسند. 

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مورد سعید جلیلی تصریح کرد: روز گذشته علامه مصباح یزدی فرمودند که جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد. ‌آیت‌الله مصباح اعلام کردند که به دلیل اینکه نسبت به لنکرانی شناخت داشتیم و این شناخت نسبت به جلیلی وجود نداشت، اظهار نظر را به تعویق انداختم.

قاضی‌زاده در  ادمه گفت: امروز نه تنها در بین اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری، بلکه شورای فقها به این نتیجه رسیدند که ما می‌توانیم از سعید جلیلی به عنوان نیروی انقلابی، متدین و جامع‌الاطراف‌تر نسبت به سایرین برای امر ریاست‌جمهوری تاکید کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌خواهید برنامه‌های خود در حمایت از جلیلی را اعلام کنید، اظهار داشت: این مرحله حمایت از سعید جلیلی است. سعید جلیلی مستقل آمده و تیم دارد. اما ما آنچه را در اختیار داریم، یعنی ستادهای شهرستانی و برنامه‌های نرم‌افزاری را در اختیار او قرار می‌دهیم، اما اینکه او چگونه از آن استفاده خواهد کرد، این را ستاد وی تصمیم‌ می‌گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در خصوص علت لغو دیدار سعید جلیلی با علامه مصباح یزدی در روز سه‌شنبه گذشته خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یکی، دو روز اصلا در محل کار خود حاضر نبودند و مجموعه ملاقات‌های وی لغو شده بود. شاید می‌خواستند با علم بیشتری ملاقات صورت گیرد.

قاضی‌زاده در پایان گفت: ملاقات سعید جلیلی با آیت‌الله مصباح از قبل برای سه‌شنبه تنظیم شده بود، اما بنا نبود که لنکرانی انصراف دهد و بعد از آنکه لنکرانی دوشنبه شب انصراف دادند، شاید علامه مصباح با این نگاه که بررسی انجام شود، این ملاقات را به تعویق انداختند؛ اما در خصوص علت لغو این ملاقات از دفتر علامه مصباح سوال کنید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon