محصولات نانو فناوری به سمت تجاری‌سازی هدایت شود

محصولات نانو فناوری به سمت تجاری‌سازی هدایت شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه ماکو گفت: امروز باید محصولات نانوی خود را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در بخش فناوری‌های نوین به ویژه نانو که قابلیت‌ کاربرد در بخش‌های دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایع نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی و خودرو تاثیرگذار بوده، از پیشرفت‌های بزرگی برخوردار است.

امام جمعه ماکو افزود: بی‌تردید پیشرفت‌های بزرگ، نمونه و معیاری برای پیشرفت‌ در بخش ‌مختلف مملکتی بوده و لازمه تداوم و پیشرفت، حفظ عوامل پیشرفت همچون برنامه‌ریزی دقیق، ثبات بر مدیریت، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر است بنابراین نباید اجازه داد که انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.

وی تصریح کرد: نباید به وضعیت موجود و پیشرفت‌های حاصله قانع و مغرور شد چون امروز ایران رتبه 7 را در صنعت داشته اما به دلیل عقب ماندگی تاریخی لازم است که آن را با شتاب علمی ادامه داده و تلاش شود که محصولات نانوی خود را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنیم.

رنجبری به پرتاب چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا و فضای وزارت دفاع که به عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام به شما می‌رود با شعار الله اکبر و رمز مبارک "یا محمد رسول الله" ماهواره فجر را به فضا پرتاب کرده و آن را در مدار زمین قرار داد.

امام جمعه ماکو اظهار داشت: در این زمینه چند نکته قابل تامل است و آن اینکه این پرتاب با موفقیت انجام شد در حالی که در گذشته‌ای نزدیک، رسوایی‌های متعددی در این زمینه برای آمریکایی‌ها پیش آمد، پس این یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران محسوب شده و القاء کننده "ما می‌توانیم" در دنیا است.

رنجبری به سالروز 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی اشاره کرده و بیان کرد: این انقلاب تحقق نصرت اعجاز آمیز اسلام بر جهان کفر بوده و منشاء پیروزی ملت مسلمان ایران و الهی بودن مقصد و نیز اسلام‌خواهی همگانی و وحدت تمامی قشرهای کشور بود این در حالی است که امروز دشمن تلاش می‌کند که به این دو بخش، آسیب و لطمه زده و مقصد الهی ما را مورد تهاجم قرار دهد.

امام جمعه ماکو افزود: 22 بهمن سرمشق نسل‌های آینده و غلبه ایمان و اسلام بر کفر بود و ما این روز را عیدی حقیقی و در حکم عید قربان می‌پنداریم چون ملت ایران، اسماعیل‌های خود را به قربانگاه بردند و از سوی دیگر آن را بسان عید غدیر می‌پنداریم چون در آن روز، نعمت الهی بر ملت نازل شد، پس باید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon