اقدامات مسئولان برای رفع معضل «گرد وخاک» در خوزستان ملموس شود

اقدامات مسئولان برای رفع معضل «گرد وخاک» در خوزستان ملموس شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اهواز گفت: برخی از مشکلات طبیعی است ولی انتظار ما این است عواملی که قابل رفع هستند را رفع کنند تا مردم به صورت ملموس آن را حس کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به هفدهم بهمن ماه سال 66 مبنی بر دستور امام خمینی (ره) جهت تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و اظهار داشت: امام خمینی (ره) در پیام خود در پیامی فرمودند هرچند رای دو سوم از نمایندگان مجلس برای تشخیص مصلحت کافی است اما برای احتیاط بیشتر این مجمع آغاز به کار کند.

وی افزود: آنچه که اهمیت این مجمع را نشان می‌دهد بن بست تطابق دین با زمان با این مجمع حل شد و اینکه کسی بگوید دینی که پیامبر اسلام (ص) آورد مختص با آن زمان بود، این مجمع نشان داد که با انعطافی که در داخل دین وجود دارد این مشکل را برطرف می‌کند و این برای این بود که کسی توهم این بن بست را نداشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حضور پرسنل نیروی هوایی در سال 1357 نزد امام خمینی (ره) گفت: نیروی هوایی در قبل از انقلاب و در زمان دفاع مقدس نقشی استثنائی است و هم اکنون نیروی هوایی یکی از نیروهای مقتدر در دفاع از کشور است.

وی با ابراز تشکر از مسئولان صدا و سیما عنوان کرد: اینکه رسانه ملی و صدا و سیما به مسئولان نظام تریبون بدهند تا اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند کار ارزنده‌ای است و حتی تأکید امام خمینی (ره) این بود که آنچه انجام شده به اطلاع مردم برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده بیان کرد: مسئله گرد و غبار برای استان مهم است و من در یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفته بود که به علت گرد و غبار برق برخی از مناطق مسکونی شهر آبادان قطع شده بود و این یکی از معضلات استان است.

وی با اشاره به مهاجرت و بیماری برخی از خوزستانی‌ها به دلیل مشکلات زیست محیطی اظهار داشت: برخی از مشکلات طبیعی است ولی انتظار ما این است عواملی که قابل رفع هستند را رفع کنند تا مردم به صورت ملموس آن را حس کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه ریشه حرکت شجره طیبه صالحین از خوزستان است، گفت: این حرکت ناشی از حضور فضلای حوزه‌های علمیه اهواز است که طلاب جوان و فاضل این حوزه را در بین حوزه‌های کشور ممتاز کرده و یکی از برکات آن حضور در مساجد است که همه مساجد اهواز امام جماعت دارد و طلاب حضور پرشوری در مساجد این شهر دارند.

وی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه عنوان کرد: 2 راهپیمایی در روز قدس و در روز 22 بهمن ماه هر سال از سال قبل مهم‌تر است اما اهمیت امسال از این جهت است که امروز ایران عزتمند است و برخلاف اینکه غربی‌ها می‌خواستند ایران اسلامی را منزوی کنند، شکست خوردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده با بیان اینکه مردم منطقه به این باور رسیدند که ایران اسلامی تنها کشور مصمم به مبارزه با تروریست است، افزود: امروز نظام ایران قدرت منطقه‌ای است و این حاصل تقدیم شهدای بزرگی است و امروز خون آن‌ها به ثمر نشسته است.

وی بیان کرد: امیدواریم برای تجدید پیمان با امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای و شهدای ما است و این حضور کمترین کاری است که می‌توانیم در حق این شهدا می‌توانیم انجام دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon