کمیته انقلابی یمن برای وزارتخانه دفاع و کشور سرپرست تعیین کرد

کمیته انقلابی یمن برای وزارتخانه دفاع و کشور سرپرست تعیین کرد

خبرگزاری تسنیم: کمیته‌های انقلابی یمن تا تشکیل دولت جدید، وزیر دفاع و وزیر کشور دولت مستعفی را مسئول امور اداره وزارتخانه‌های دفاع و کشور معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، با تداوم خلأ قدرت و بن‌بست سیاسی در یمن؛ جنبش انقلابی «انصارالله» (الحوثی‌ها)، عصر دیروز پس از انحلال پارلمان یک شورای ریاستی را برای دوره انتقالی در این کشور تشکیل داد.

در حالی‌که آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود در یمن، اقدام انصارالله در این کشور در تشکیل شورای ریاستی برای رفع خلأ سیاسی را رد می‌کنند، این جنبش دست به انتصاب‌هایی در «کمیته عالی انقلاب» زد.

براساس این گزارش، کمیته عالی انقلاب متشکل از 16 عضو از جمله 8 شخصیت طرفدار انصارالله است.

کمیته‌های انقلابی یمن وابسته‌ها به انصارالله «جلال الرویشان» و «محمود الصبیحی» وزرای کشور و دفاع در دولت مستعفی را مسئول اداره وازرتخانه‌های کشور و دفاع معرفی کرده است.

جنبش انصارالله، یکشنبه گذشته به نیروهای سیاسی در یمن مهلتی 3 روزه داد تا راه‌حلی برای خروج از بحران بیابند. آنان تهدید کردند در غیر این صورت با متحدان خود درباره آینده کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. در حالی‌که موعد این ضرب‌الاجل چهارشنبه به پایان رسیده بود و خروجی نشست‌های گروه‌های سیاسی همچنان ناامید کننده بود، انصارالله، عصر دیروز بیانیه قانون اساسی جدید را صادر کردند

در ا ین بیانیه آمده است: در پاسخ به اراده آزاد حامی انقلاب و خواسته‌هایی که در نشست گسترده اخیر در صنعاء مطرح شد و در راستای سروسامان دادن به مسائل کشور از سوی کمیته‌های انقلابی، نیروهای انقلاب سپتامبر سخت تلاش کردند اوضاع کشور را تحت کنترل درآورده و یمن را از بحران ناشی از استعفای غیرمنتظره رئیس جمهور نجات دهند اما برخی گروه‌ها همچنان اراده مردم بزرگ یمن را به چالش می‌کشند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان