فاز دوم طرح آبرسانی شهرستان بدره کلنگ‌زنی شد


فاز دوم طرح آبرسانی شهرستان بدره کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: فاز دوم طرح آبرسانی به شهرستان بدره در ایام مبارک دهه فجر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بدره، و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان ایلام، داراب بیرونوندی در مراسم کلنگ‌زنی طرح آبرسانی به شهرستان بدره، اظهار داشت: یکی از آرزوهای دیرینه انقلاب رفع محرومیت در تمام نقاط ایران بود، که به برکت انقلاب اسلامی شاهد به حقیقت پیوستن آن به ویژه در بخش تأمین آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آبرسانی برای استان ایلام افزود: اعتبارات امسال شرکت آب و فاضلاب با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به سال گذشته نسبت اعتبارات مصوب حدود60درصد و نسبت اعتبارات تخصیصی حدود 5 برابر رشد داشته است.

وی گفت: تقریبا در همه شهرهای استان پروژه‌های آب و فاضلاب در حال انجام است و شرکت آبفای استان نیز در راستای سیاست‌های دولت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رفع مشکلات آب مناطق شهری و روستایی است گام‌های خوبی برداشته است.

مدیر عامل شرکت آبفای ایلام با اشاره به وضعیت آب شهرستان بدره، عنوان کرد: طرح آبرسانی به شهرستان بدره با هدف رفع مشکلات آب میان مدت مردم این شهرستان و همچنین تأمین آب بخش صنعت و روستاهای اطراف است.

وی افزود: این پروژه شامل حدود8 کیلومتر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ، یک حلقه چاه و یک باب مخزن آب 1000مترمکعبی با سیستم حفاظت هوشمند می‌باشد.

بیرونوند خاطرنشان کرد: چاه آب این پروژه حدود40 لیتر در ثانیه آبدهی دارد و می‌تواند مشکل آب حدود 3200خانوار را حل کند.

وی گفت: فاز نخست این پروژه که ایستگاه پمپاژ و مخزن 1000م‌تر مکعبی بود در اردیبهشت ماه امسال و با حضور پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام کلنگ زنی شده و هم اکنون نیز شاهد آغاز بکار فاز دوم این طرح هستیم و امیدواریم با بهره برداری از آن علاوه بر رفع مشکل آب شهرستان بدره و روستاهای اطراف شهر بدره مشکل آب روستاهای جابر، موسی خوشقدم و تلخاب نیز که هم اکنون با تانکر تأمین آب آنان صورت می‌گیرد نیز مرتفع شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی‌های چند سال پیش شهرستان بدره را با مشکلات عدیده‌ای به‌ ویژه کم‌آبی مواجه کرده است، تصریح کرد: در این زمینه شرکت آب و فاضلاب اقداماتی برای حل کوتاه مدت آن انجام داد که از جمله آن بهسازی چشمه‌های کلم و لارت بوده است که امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه مشکلات آب میان مدت این شهرستان حل شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان نیاز اعتباری این پروژه را حدود32میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تا کنون 900میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرده و برای تکمیل به موقع آن نیز نیازمند تخصیص اعتبارت لازم برای این پروژه هستیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon