طرح‌های کشاورزی شهرستان سقز افتتاح شد

طرح‌های کشاورزی شهرستان سقز افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۲ طرح تولیدی کشاورزی در سقز با صرف اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر 2 طرح تولیدی کشاورزی در سقز با صرف اعتبار 110 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بر اساس این گزارش، یکی از این طرح‌ها شامل افتتاح یک باب مجتمع گاو شیری در روستای باشماق از توابع بخش امام است  که دارای ظرفیت ظرفیت 1100 رأس است.

برای اجرا و راه اندازی این طرح بالغ بر 3 میلیارد و 50 میلیون ریال از محل آورده شخصی و استفاده از تسهیلات دولتی هزینه شده است.

صبح امروز همچنین مرغداری 20 هزار قطعه‌ای با اعتبار 8 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار شخصی و با استفاده از اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید.

این مرغداری در بخش زیویه افتتاح و سالانه 152 تن گوشت سفید توسط این مرغداری تولید و برای 5 نفر هم ایجاد شغل کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی سقز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: 230 گاوداری نیمه صنعتی با ظرفیت 2300 راس در چهار بخش مرکزی، زیویه، سرسیو و امام شهرستان سقز فعالیت دارند که سالانه 34 هزار تن شیر از این گاوداری ها تولید می‌شود.

وی افزود: در شهرستان سقز 6 پرواربندی گوساله صنعتی و نیمه‌صنعتی با ظرفیت 290 راس،2 پرواربندی صنعتی با ظرفیت 150 راس و 31 گوسفند داشتی نیمه صنعتی و گوسفند داشتی صنعتی با ظرفیت 600 راس وجود دارد که سالانه 4 هزار و 300 تن گوشت قرمز از این واحدهای دامی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon