هشدار به عربستان و توطئه‌گران؛ اطمینان‌بخشی به مردم جنوب یمن

هشدار به عربستان و توطئه‌گران؛ اطمینان‌بخشی به مردم جنوب یمن

خبرگزاری تسنیم: رهبر جنبش انصارالله به توطئه‌گران داخلی و خارجی علیه ملت این کشور هشدار داد و خطاب به عربستان سعودی گفت: «اگر القاعده در یمن موفق شود و آن را به پایگاه خود تبدیل کند،‌ شک نکنید که علیه شما هم اقدام خواهد کرد».

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المسیره ارگان رسمی جنبش انصار الله،‌عبدالملک الحوثی در سخنانی به مناسبت اعلام بیانیه قانون  اساسی در یمن تاکید کرد اعلام بیانیه قانون اساسی،‌مسیر اداره مرحله انتقالی را به سمت مشارکت تصحیح کرد.

تاریخی خواندن بیانیه قانون اساسی، تصحیح مسیر اداره انتقالی به سمت مشارکت با صدور بیانیه قانون اساسی، توطئه چینی برخی طرف های داخلی برای کشاندن کشور به سمت هرج و مرج و فروپاشی،‌تاکید بر تمایل انقلابیون برای مشارکت و همکاری با تمام گروه ها و طیف ها،‌توصیه به طرف‌های خارجی برای تعامل مثبت و از روی  احترام با مردم یمن و هشدار به عربستان درباره خطرات القاعده از جمله محورهای مهم سخنرانی عبدالملک الحوثی است.

مشروح سخنان رهبر جنبش انصارالله درباره بیانیه قانون اساسی و واکنش های مربوط به آن به این شرح است :

گامی مهم برای پر کردن خلاء‌ قدرت

عبىدالمالک الحوثی، اعلام بیانیه قانون اساسی را گام مهم و ضروری برای پر کردن خلاء‌ناشی از استعفای رئیس جمهور و دولت یمن دانست.

وی با انتقاد از برخی گروه‌های داخلی و مواضع منفی آنها در قبال بیانیه قانون اساسی گفت: متاسفانه برخی گروه های سیاسی و برخی توطئه چینان در داخل و خارج، ملت یمن را خوب نشناختند و این مساله را نفهمیدند که ملت بزرگ یمن برای رسیدن به اهداف بزرگ و مشروع و عادلانه خود و داشتن زندگی کریمانه و با عزت و تشکیل دولت واقعی،‌ دولت نهاد محور،‌دولتی برای تمام یمنی‌ها مصمم و با اراده هستند.

رهبر انصار الله تصریح کرد بیانیه قانون اساسی گام تاریخی بود و باید برای مقابله با خلاء به وجود آمده برداشته می شد،‌اما برخی گروه ها به توطئه چینی روی آوردند، آنها با این رفتار و اقدام خود اشتباه بزرگی مرتکب شده و به ملت یمن ظلم کردند.

وی با انتقاد مجدد از برخی گروه های داخلی مخالف بیانیه قانون اساسی تصریح کرد برخی به جای تعامل مثبت و همکاری به توطئه چینی و تعامل منفی روی آوردند، برخی در داخل و خارج برای اجرای توطئه‌های جدید علیه ملت یمن تلاش می کنند.

پشت پرده  استعفای عبدربه منصور هادی و اهداف آن

عبدالملک الحوثی با اشاره به توطئه چینی و تلاش مستمر برخی گروه ها و جریان ها با هدف جلوگیری از رسیدن این ملت بزرگ به اهداف مشروع و عادلانه خود این سئوال را در خصوص علت استعفای عبدربه منصور هادی مطرح کرد که آنها از استعفای خود چه اهدافی را دنبال می کردند،‌آنها می خواستند تمام نهادها را تعطیل کنند تا اهداف خود را محقق کنند.

رهبر جنبش انصارالله، فعالیت شبکه تروریستی القاعده و حمایت برخی گروه ها از این شبکه را در راستای تلاش برای متلاشی کردن بافت جامعه یمن و هدف قرار دادن ملت این کشور دانست و گفت خلائی که به وجود آوردند، یک توطئه به تمام معنا و اقدام منفی و ظالمانه بر ضد ملت یمن بود.

وی به صراحت گفت: هدف از استعفای عبدربه منصور هادی و نخست وزیر ایجاد حالت خلاء‌[قدرت] در کشور بود که یک توطئه و گام منفی بود، اما این اقدام، اقدامی شکست خورده بود که به اراده ملت و اهداف مشروع آن احترام نگذاشت.

رهبر انصار الله افزود هدف از استعفای رئیس جمهور، سوق دادن کشور به سمت هرج و مرج و فروپاشی بود.

هشدار صریح به فتنه گران

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد ملت عظیم یمن با هر کس بخواهد به امنیت کشورشان خدشه وارد کند و کسانی که توطئه چینی کنند،‌ برخورد خواهد کرد، ملت یمن ملت بزرگی است که با هوشیاری،‌توطئه ها را درک کرده و ماهیت خطرات را که با آن روبرو هستند، به خوبی درک می کنند.

انتقاد از مانع تراشان

وی بار دیگر با مهم خواندن بیانیه قانون اساسی گفت: این گام تاریخی و مردمی بزرگ، گام متهورانه نیست و هدف مخالفان، تعطیلی فعالیت ها و نهادهای سیاسی و کشاندن کشور به سمت هرج و مرج و فروپاشی است،‌آنها هیچ طرحی برای کشور ندارند که مشکلات را حل کنند،‌در حالی که بیانیه قانون اساسی گام تاریخی و گام مسئولانه بود.

رهبر انصار الله تاکید کرد انقلاب فرصت و فضا را برای مشارکت فراهم کرده است، اما کسانی که به مشارکت اعتقاد ندارند،‌ خلاء به وجود آوردند که هیچ فایده ای در سطح سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای آنها نداشت،‌در حالی که این اقدام آنها خطرات حقیقی چه در زمینه سیاسی، یا امنیتی داشت، خلاء‌به نفع کشور نیست.

وی با بیان اینکه شورای ملی و ریاست جمهوری تمام عناصر و تشکیل دهنده جامعه را در خود جای می دهد و این گام برای پر کردن شکاف و خلاء به وجود آمده برداشته شد.

رهبر جنبش انصار الله بار دیگر به انتقاد از گروه های مخالف بیانیه قانون اساسی و کسانی که سبب به وجود آمدن خلاء قدرت شدند، پرداخت و گفت آنها بر خلاء‌ و  تعطیلی کشور اصرار دارند و می خواهند کشور را به سمت هرج و مرج و فروپاشی سوق دهند، اما صدور بیانیه قانون اساسی،گام تاریخی و مسئولانه به نفع کشور است.

وی افزود به نفع کشور است که خلاء‌ نباشد،‌تداوم خلاء اشتباه است، اما بیانیه قانون اساسی برای مرحله انتقالی و به نفع ملت، برای مقابله با خطرات و توطئه هایی است که علیه این ملت بزرگ انجام می شود.

توصیه مهم به مردم یمن

عبدالملک الحوثی که در اجتماع جشن پیروزی اراده مردم در استادیوم ورزشی صنعا سخن می گفت، افزود:  به مردم بزرگ یمن اعلام می‌کنیم که به هیاهو و جنجال سازی و سخنان توطئه چینان در خصوص بیانیه قانون اساسی توجه نکنند. بیانیه قانون اساسی یک گام قانونی و مشروع و انقلابی است و کسانی که به هیاهوسازی و جنجال دست می زنند، اشتباه می‌کنند، آنها در برابر این ملت بزرگ،‌ متهورانه و غیر مسئولانه عمل می کنند، آنها کاملا رویکرد منفی دارند آنها هیچ موضع مثبتی ندارند.آنها می خواهند که خلاء‌ ادامه یابد و سپس کشور به هرج و مرج و فروپاشی کشانده شود، به ملت یمن می‌گوییم که فاسدان می خواهند شما تسلیم شوید و انقلابتان به نتیجه نرسد،‌اما امروز به آنها می گوییم که ملت بزرگ یمن، بزرگتر از تمام توطئه ها و با شرافت تر از تمام دسیسه چینی ها و ملتی آزاده است.

وی تاکید کرد (مانع تراشان و مخالفان بیانیه قانون اساسی)می خواهند خلاء‌ و هرج و مرج  ادامه یابد تا بگویند انقلاب عامل این خلاء‌ و مشکلات است و ملت را مسئول آن معرفی کنند.

انقلابیون آنها خواهان همکاری و مشارکت هستند

رهبر جنبش انصارالله گفت در حالی که انقلابیون آزاده به اصل مشارکت اعتقاد  دارند، دیگران به اصل مشارکت اعتقاد ندارند،‌کشور برای همه یمنی هاست، انقلابیون خواستار دولتی برای همه یمنی ها هستند و به منطق حذف و حاشیه راندن و انزوای دیگران اعتقادی ندارند.

وی افزود امروز به گروههای سیاسی می گوییم نیازی به هیچ هیاهو و جنجال درباره بیانیه قانون اساسی نیست،چرا که این گام، گامی حکیمانه برای تنظیم و ساماندهی امور در مرحله انتقالی است.

رهبر انصار الله تاکید کرد ما بر اساس اصل شراکت عمل می‌کنیم، خواهان مشارکت  هستیم و اما اگر برخی بخواهند خود را منزوی کنند و دیگران را نپذیرند این مشکل آنهاست،‌آنها مسئولیت کامل تمام اقدامات و مانع تراشی را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه قانون  اساسی مسیر اداره مرحله انتقالی را به سمت مشارکت تصحیح کرد، گفت: به کسانی که به دنبال  فتنه افکنی هستند، اعلام می کنم ملت یمن با وحدت و همبستگی و همکاری با آنها برخورد خواهد کرد،‌ملت یمن هرگز قبول نخواهد کرد که برخی بخواهند به استقلال و آینده کشورشان خدشه وارد کنند و آن را به بازی بگیرند.همه باید به مسئولیت خود ‌در خدمت به این ملت عمل کنند.

عبدالملک الحوثی گفت به برخی گروه های سیاسی می گویم که هر اقدام احمقانه برای فتنه افکنی، با اقدام قاطع ملت یمن روبرو شده و با آن برخورد خواهند کرد.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد ملت یمن باید بر خداوند توکل کنند، به تمام گروههای سیاسی و تمام عناصر و طیف ها اعلام می کنیم که دستان ما به روی همه دراز است،‌همه باید به جای تقابل و برخورد و درگیری، دست در دست هم بدهند.

وی افزود ‌برخی معتقد هستند که رسیدن به طرحها و  اهدافشان در مشکل تراشی و ایجاد موانع و عنادورزی است، برخی طی روزهای اخیر تلاش می کردند اذهان را از مساله اساسی یعنی خلاء منحرف کنند، ما در این زمینه می گوییم که فرصت حقیقی برای گروههای سیاسی فراهم است که به ملت بزرگ یمن بپیوندند و رویکرد و گرایش خود را اصلاح کنند معیار اصلی و مهم برای همه،‌در نظر گرفتن مصلحت ملی و مصالح و منافع مردم است،‌ همه باید منافع ملی را بر همه چیز ترجیح دهند،‌زیرا مصالح این کشور مصلحت همه گروهها و همه افراد است.

آزمون واقعی در برابر گروه های سیاسی

به گزارش تسنیم، عبدالملک الحوثی در اجتماع مردمی گفت کسانی که در راستای مانع تراشی و مشکل تراشی گام بردارند و به فتنه افکنی و  تحریک دست بزنند از موضع حکیمانه دور و دچار  اشتباه هستند ،این گروهها را توصیه می کنم که مسئولانه عمل کنند.

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد همه گروههای سیاسی در مقابل آزمون واقعی در قبال ملت بزرگ یمن قرار دارند اینکه آیا با دوراندیشی و مسئولیت عمل می کنند، آیا مصلحت عمومی کشور را در نظر می گیرند و بر منافع و اهداف محدود خود ترجیح می دهند یا اینکه در مقابل خودخواهی و یکدندگی سقوط خواهند کرد، امیدوارم که این گروهها با مسئولیت و دوراندیشی عمل کنند،‌چرا که ملت یمن با اقدامات فتنه افکنانه و غیر مسئولانه برخورد خواهد کرد.

وی گفت شورای ریاست جمهوری و شورای ملی که اعضای مجلس نمایندگان را در خود جای می دهد،‌که موسسه ملی به تمام معنا خواهد بود، مسیرمرحله انتقالی مسیری مشخص است که بر مبانی گفتگوی ملی و بر  اصل مشارکت و صلح استوار است.

رهبر انصار الله تاکید کرد هیچ توجیهی برای تعامل منفی از سوی هیچ گروه سیاسی وجود ندارد،‌ما هرگز به دنبال حذف و به حاشیه راندن هیچ گروه سیاسی نیستیم.

وی با بیان اینکه،‌ملت یمن به تلاش خود برای رسیدن به اهداف خود با توکل بر خداوند ادامه می دهد،‌تاکید کرد، توطئه ها شکست خواهد خورد و مکر مکاران به خودشان برخواهد برگشت.

توصیه به طرف های خارجی

به گزارش تسنیم،‌ رهبر جنبش انصارالله یمن خطاب به طرف های منطقه ای و بین المللی گفت: اگر مصلحت این کشور برایشان مهم است، باید بدانند  اگر رویکرد منفی در قبال این کشور داشته باشند،‌مشکل خودشان است،‌زیرا ملت بزرگ یمن هیچ خطری نه برای طرف های بین المللی و نه منطقه ای ندارد،‌ملت یمن ملتی است که خواهان صلح و استقلال است و تمایل دارد روابط و تعامل مثبت با خارج داشته باشد،‌ملت یمن خواستار صلح و ثبات و امنیت برای همه کشورها و ملت های منطقه است و امیدوار است امت اسلام از شکاف و اختلافات و مشکلات داخلی و توطئه هایی که با آن روبرو هستند،‌خارج شوند.

عبدالملک الحوثی با انتقاد از مواضع منفی برخی طرف های منطقه ای و بین المللی در قبال بیانیه قانون اساسی یمن تاکید کرد به جامعه خارجی در سطح عربی یا بین المللی می گویم به جایی که خود را به بیانیه های محکومیت یا مواضع منفی مشغول کنید که هیچ توجیهی ندارد، بهتر است تعامل مثبت و از روی دوراندیشی داشته باشید،‌تعامل مثبت در قبال کشوری داشته باشید که با شما تعامل مثبت دارد و دست دوستی و صلح دراز کرده است و درک کنید که دوراندیشی در احترام به ملت یمن است نه مراعات و در نظر گرفتن برخی گروه ها که فقط مصلحت و منافع خود را می خواهند و توطئه چینی می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل مثبت جامعه بین المللی با یمن جدید و هشدار درباره پیامدهای رویکرد منفی و خطرات شبکه القاعده تصریح کرد ملت یمن با انقلاب خود قوی تر از هر چیزی است.

رهبر جنبش انصار الله با اشاره به خطراتی که یمن را تهدید می کند، خاطر نشان کرد در راس خطرات،‌ خطر شبکه القاعده  است که سازمان های اطلاعات خارجی این شبکه را برای ضربه زدن به یمن مدیریت می کنند.

هشدار به عربستان

رهبر جنبش انصارالله به عربستان هشدار داد که اگر القاعده در یمن موفق شود و آن را به پایگاه خود تبدیل کند،‌ شک نکنید که علیه شما هم اقدام خواهد کرد و از آن به عنوان مکانی برای هدف قرار دادن و تهدید عربستان و دیگر کشورهای عربی استفاده خواهد کرد.

وی گفت تاکید می کنیم انقلاب ما استمرار دارد و دستان ما با محبت تمام به سوی همه گروههای سیاسی در این کشور  دراز است ما به دنبال تعامل مثبت هستیم .

عبدالملک الحوثی هشدار داد اگر به توطئه چینی علیه این کشور بپردازند، مسیر خطرناکی را در پیش گرفته اند که هرگز در مقابل آن سکوت نخواهیم کرد.

توصیه به دولت و بخش خصوصی در زمینه اقتصادی و هشدار به اخلالگران

رهبر جنبش انصارالله در خصوص مسائل اقتصادی به دولت و بخش خصوصی توصیه کرد که به مسئولیت و وظیفه خود در قبال مردم عمل کنند.

وی گفت در زمینه اقتصادی، به ملت بزرگ یمن می گوییم که بر خداوند توکل کنید در خصوص مساله اقتصادی،‌بخش دولتی باید به وظیفه خود  عمل کند و این مسئولیت همه نهادها و بخش های دولتی است و نباید توطئه چینی کنند یا ملت را از نظر اقتصادی هدف قرار دهند، یا فساد داشته باشند. بخش خصوصی هم مسئولیت دارد که به فعالیت تجاری و اقتصادی ادامه دهد و با مسئولیت عمل کند.

خط قرمز انقلابیون

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد بازی با اقتصاد کشور و با معیشت ملت، خط قرمز است و ما هرگز اجازه چنین اقداماتی را نخواهیم داد.

وی گفت هر گونه تحرکی برای ضربه زدن به اقتصاد یا امنیت مردم، تحرکی غیر قابل قبول است و ملت یمن با آن اقدامات و توطئه هایی از این نوع برخورد خواهد کرد.

عبدالملک الحوثی افزود: مهم این است که ملت یمن به تحرکات خود برای رسیدن به هدف مطلوب و امنیت و عبور از مرحله انتقالی به مرحله بعدی و تشکیل دولتی که به آن امید بسته شده،‌ادامه می دهد.

رهبر جنبش انصارالله گفت : در سطح داخل،‌ ما برای انجام هر گفتگو اگر در چارچوب بیانیه قانون اساسی باشد،‌آمادگی داریم و مانعی ندارد اما خواهان گفتگوی سازنده و مثبت هستیم .

وی با انتقاد از کسانی که انقلابیون را کودتاچی می خوانند،‌ تصریح کرد همه باید مسئولانه عمل کنند و از ناسزاگویی و اتهام زنی خودداری کنند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد فرصتی برای معرفی اعضای شورای ملی و شورای ریاست جمهوری بر  اساس اصل در نظر گرفتن مصالح ملت یمن و نه تعطیل کردن،‌فراهم شده است، هرگز اجازه توطئه چینی را نخواهیم داد، هر کس تعامل مثبت داشته باشد، ما هم با او تعامل مثبت خواهیم داشت،‌هر کس منفی عمل کند، باید مسئولیت رویکرد منفی و توطئه چینی علیه ملت را برعهده بگیرد.

اطمینان بخشی به مردم جنوب یمن

وی با تاکید بر اینکه،‌اصل مشارکت، اصل اساسی در هر مرحله از مراحل انتقالی است،‌ به مردم جنوب یمن اطمینان داد که بیانیه قانون اساسی هرگز به زیان آنها نیست و انقلابیون در مرحله انتقالی در کنار برادران خود در جنوب خواهند بود و آماده هستند با محبت و به صورت جدی با آنها  تعامل کنند و مردم جنوب هم به نقش ملی و مسئولانه خود عمل کنند.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد  در مرحله انتقالی به مطالبات برادران خود در جنوب یمن اهتمام می ورزیم،‌ زیرا آنها از کسانی که کشور را به تعطیلی کشاندند،‌مورد ظلم قرار گرفتند.

انقلابی برای همه مردم یمن

رهبر جنبش انصارالله تاکید کرد این انقلاب، انقلاب همه مردم چه شمال و چه جنوب، انقلاب تعز و صعده و صنعا، انقلاب همه مردم یمن است و این انقلاب می خواهد که ملت یمن ،‌ یکپارچه و متحد باشد و در کرامت و استقلال و عزت و زندگی کند،‌ انقلاب بیانگر این ملت مقاوم است که قوی‌تر از همه توطئه هاست، ملتی که دارای  ارزشهای اخلاقی و  انسانی و اسلامی و اصالت است.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان