تکمیل واحدهای مسکن مهر خوزستان ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل واحدهای مسکن مهر خوزستان 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بررسی وضعیت طرح مسکن مهر در خوزستان نشان می‌دهد برای به سرانجام رساندن این طرح به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شورای مسکن خوزستان بعد از ظهر امروز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.

احمد سیاحی ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: عملکرد استان خوزستان در زمینه واگذاری مسکن مهر در قیاس با سایر استان‌ها قابل قبول و مثبت است.

وی افزود: با وجود همه کمبود اعتبارات و فراز و فرود‌ها بیش از 106 هزار مسکن مهر در خوزستان وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: مسکن مهر یک ظرفیت و فرصت مناسبی برای خوزستان است و ما قدر این فرصت را می‌دانیم. همچنین مردم در این طرح سرمایه گزاری کردند و حق دارند صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 135 میلیارد تومان اعتبار به طرح مسکن مهر بین سالهای 89 تا 92‌ عنوان کرد: همه کمبودهای موجود در واحدهای مسکن مهر در شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای به سرانجام رساندن این طرح در خوزستان به 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سیاحی گفت: در زمینه ادامه کار پیمانکاران مسکن مهر متاسفانه در برخی مواقع افزایش قیمت مصالح برای پیمانکاران مشکل ایجاد کرده که به دنبال آن هستیم این مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: بانک مسکن در تامین اعتبار خوب عمل کرده بطوری که 86 هزار از واحدهای مسکن مهر خوزستان توسط اعتبارات این بانک در حال ساخته شدن است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با انتقاد از در نظر نگرفتن مسائل فرهنگی در ساخت این واحد‌ها افزود: متأسفانه در برخی شهرها مسائل فرهنگی لحاظ نشده و این سبب شده مردم رغبتی به خرید این واحد‌ها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: واحدهای مسکن مهر سرمایه ملی هستند که اگر به حال خود رها کنیم به مرور زمان تخریب می‌شوند بنابراین پیشنهاد می‌کنم کلیه امور مربوط به مسکن مهر در کشور به استانداری‌ها تفویظ شود.

سیاحی تصریح کرد: استانداری خوزستان آمادگی این را دارد که به صورت آزمایشی امور مسکن مهرمربوط به خوزستان  را بر عهده گیرد که این می‌تواند سرعت واگذاری واحد‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon