دیدار بایدن و کری با مخالف نتانیاهو

دیدار بایدن و کری با مخالف نتانیاهو

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور با رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی و از مخالفان نخست وزیر این رژیم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از هاآرتص، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با اسحاق هرتزوگ رهبر حزب کار و از مخالفان نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کردند.

هرتزوگ در این دیدار با انتقاد از بنیامین نتانیاهو گفت که هنر دیپماسی سخنرانی نیست بلکه هماهنگی و اتحاد با هم‌پیمانانی است که در با آنها منافع مشترک داریم.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل هرگز یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد. وظیفه ماست که حتی اگر شده به تنهایی از مردم یهودی محافظت کنیم.

هرتزوگ همچنین در این دیدار گفت که بهتر است از طریق یک توافق بین‌المللی از هسته‌ای شدن ایران جلوگیری شود.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا در تاریخ 12 اسفند با انتقادات زیادی از سوی مقامات آمریکایی و اسرائیلی همراه شده است.

نتانیاهو که به دعوت جان بینر رئیس مجلس نمایندگان به کنگره می‌رود قرار است در این سخنرانی علیه برنامه هسته‌ای ایران و تهدیدات آن سخنرانی کند.

پیش از این نیز کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره انتقاد کرده بودند و همچنین اعلام شده بود که بایدن در این سخنرانی شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان