عمل سزارین‌ در استان بوشهر ۴۰ درصد کاهش یافت


عمل سزارین‌ در استان بوشهر 40 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان شدن هزینه‌های زایمان طبیعی در بیمارستانها در ۱۱ ماه گذشته, ۴۰ درصد زایمان‌های سزارینی در استان بوشهر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناوه، حیدر عزیزنژاد ظهر امروز در جمع پزشکان شرکت کننده در بیمارستان صحرایی در مناطق محروم گناوه با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تامین تجهیزات بیمارستان‌های استان بوشهر تامین شده اظهار داشت: امسال 10 میلیارد تومان تجهیزات از طرف وزارتخانه برای  تجهیز بیمارستان‌های استان بوشهر تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی بخش سلامت در استان بوشهر است تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت  در استان که از 15 اردیبهشت ماه صورت گرفته تا کنون 77 هزار نفر بیمار بستری در بیمارستان‌های دولتی ازاین امکانات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های درمانی در استان کاهش یافته است گفت: با اجرای این طرح 7 درصد هزینه‌ها را بیماران بستری در بیمارستان‌ها پرداخت کرده‌اند که رضایت مردمی را در پی داشته است.

عزیزنژاد از کاهش سزارین‌ها در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: با رایگان شدن زایمان‌های طبیعی در 10 ماه گذشته بیش از 5 هزار زایمان طبیعی انجام شده است در صورتی که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 55 تا 60 درصد زایمان‌ها به سمت سزارین سوق یافته بود و اکنون شاهد هستیم که سزارین 40درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان‌ها کلینیک تخصصی راه اندازی شده است افزود: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون تنها 2 مورد تخلف خارج از تعرفه در استان بوشهر گزارش شده است که با آنان برخوردهای قانونی شده و در آینده نزدیک این پدیده ریشه کن می‌شود.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به ورود متخصصان جدید به استان بیان کرد: در استان بوشهر 62 پزشک متخصص و 6 پزشک فوق تخصص جدید به صورت تمام وقت در  مراکز دولتی مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon