۷۰ درصد بحران آب قزوین ضعف برنامه‌ریزی است


70 درصد بحران آب قزوین ضعف برنامه‌ریزی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای استان قزوین گفت: مشکل بحران آب در قزوین ۳۰ درصد مربوط به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی و ۷۰ درصد به دلیل ضعف مدیریت و برنامه ریزی در کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جمشید محمدی ظهر امروز در جلسه‌ بررسی معضلات آب و سوخت استان اظهار داشت: امروزه یکی از معضلات کشور و همچنین استان قزوین بحران آب است.

وی افزود: در بحث آب کشاورزی که از سال های قبل جدی بوده علاوه بر کمبود بارش‌ها انتقاد جدی به حوزه کشاورزی استان وارد است، الگوی نامناسب کشت استان مربوط به 30 سال پیش است که بسیار آب بر و نامناسب است و تاکنون به آن توجهی نشده است.

محمدی بیان کرد: اقتصاد تار عنکبوتی در محصولات کشاورزی در حوزه مدیریت جهاد کشاورزی قابل بحث است و همچنین رسیدگی به آب حوزه غرب  استان دارای بیلان منفی است به طوری‌که ورودی آب کمتر از خروجی آن است که این معضل قابل بررسی  است و جای تأمل دارد.

رئیس شورای عالی استان افزود: بحث تخصیص آب سد طالقان یکی دیگر از معضلات کم آبی استان است ک باید رسیدگی گردد که البته با موافقت وزیر نیرو 30 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی با تاکید به توصیه مقام معظم رهبری در بحث تولید و اقتصاد گفت: متاسفانه مشکلات مردم در حوزه اقتصادی زیاد است، بلا شک در حوزه کشاورزی به عنوان پیشرانه های اقتصاد کشور ما مسائل جدی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و مشکلات و موانع آن برطرف شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon