نامه رهبر انقلاب باعث درک بهتر جوانان غربی از اسلام شد

نامه رهبر انقلاب باعث درک بهتر جوانان غربی از اسلام شد

خبرگزاری تسنیم: دانش‌آموز ۱۶ ساله آمریکایی معتقد است نامه رهبر انقلاب باعث شد تا جوانان غربی درک به مراتب بهتری از اسلام پیدا کنند.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم در آمریکا در مصاحبه‌ای با «علی رامبو»، دانش‌آموز آمریکایی نظر وی را درباره نامه اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی و تاثیر آن در جذب جوانان به اسلام راستین پرسید که این دانش‌آموز در پاسخ این نامه را بسیار دقیق و جذاب خواند.

علی در ادامه بر این مسئله تاکید کرد که رسانه‌های غربی تمایلی به انتشار این نامه ندارند زیرا متن پیام رهبر انقلاب تصویری که غرب در صدد معرفی اسلام را دارد خدشه دار کرده است.

وی با بیان اینکه مطالعه این نامه باعث شده او به تفاوت میان اسلام واقعی و چهره‌ای از اسلام که در رسانه‌ها نمایان می‌شود پی ببرد گفت که این نامه مشخص کرد اسلام واقعی چیزی نیست که رسانه‌های غرب سعی در نشان دادن آن را دارند.

به اعتقاد این دانش‌آموز 16 ساله آمریکایی پیام رهبر انقلاب نشان داد که اسلام دین صلح و بخشش است نه دین خشونت و تهاجم. وی در ادامه تاکید کرد که به دلیل معرفی نامناسب اسلام به جوانان باعث شده که در دنیا دیدگاه منفی به اسلام وجود داشته باشد و پیام آیت‌الله خامنه‌ای باعث شد تا جوانان درک به مراتب بهتری از اسلام پیدا کنند.

این دانش‌آموز آمریکایی گام بعدی را در روشنفکری جوانان غربی از طریق معرفی اسلام واقعی دانست و گفت: مردم غرب تصور می‌کنند اسلام دین سرکوب و کنترل است درحالی که حقیقتا دین آزادی در قالب یک چارچوب مشخص است.

نامه روشنگرانه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برای خنثی کردن پروژه توسعه اسلام  ستیزی و اسلام هراسی در غرب، نگارش یافته منتشر شد.

ماجرا هم از این قرار بود که پس از حوادث اخیر تروریستی در فرانسه که حول محور توهین یک نشریه هتاک به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اتفاق افتاد و موج جدید اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه اول بهمن پیام روشنگرانه‌ای را خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی صادر کردند.

در این پیام به فرازهایی از تاریخ رقم خورده توسط دولت‌های غربی از جمله «برده داری در اروپا و آمریکا»، «ستم بر رنگین‌پوستان و غیرمسیحیان» و «خونریزی‌هایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیت و قویّت در جنگ‎های اوّل و دوم جهانی صورت گرفت» اشاره شده که امروزه محققین و مورخین غربی از آنها، عمیقاً ابراز سرافکندگی می‌‎کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه این بیداری‌ها در وجدان عمومی غرب همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله صورت می‌گیرد از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواسته‌اند، از طریق مراجعه مستقیم به قرآن و تعالیم پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با این دین بزرگ و تمدن ساز آشنا شوند و نگذارند چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین آنها و واقعیت، سد عاطفی و احساسی ایجاد و امکان داوری بیطرفانه را سلب کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان