دومرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای مانع از رسیدن به «نتیجه مطلوب» می‌شود

دومرحله‌ای شدن توافق هسته‌ای مانع از رسیدن به «نتیجه مطلوب» می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ترفند غربی‌ها برای دومرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای گفت: در صورتی که با طرف مقابل روی موضوعی چه کلیات و چه جزئیات توافق شود و بعد روی موضوعات دیگر بهانه بیاورند نتیجه مطلوبی به دست نخواهد.

سید حسین دهدشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در آبادان، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکره به این معنی است که باید هر دو طرف اراده‌ای برای رسیدن به یک جمع بندی نهایی داشته باشند.

وی افزود: عملکرد طرف مقابل در چند سال گذشته نشان داده که به نظر نمی‌رسد چندان قابل اعتماد باشد و با توجه به اینکه در مذاکرات باید استقلال، اقتدار و عزت ملت ایران لحاظ شود باید با درایت و دقت بیشتری حرکت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه مذاکرات به این شکل است که اول با هم مذاکره می‌کنند و بعد از آن در جلسه نهایی به نتیجه می‌رسند، گفت: اگر طرف مقابل بخواهد با ترفندهایی مذاکرات را به تعویق بیندازد طبیعی است که نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در مجلس لایحه‌ای به تصویب رسیده که اگر غربی‌ها بهانه‌های واهی بگیرند و مانع یک توافق نهایی و مطلوب شوند، مجلس اختیار متوقف کردن مذاکرات را دارد؛ طبیعی است کشور ما باید از اختیارات قانونی به عنوان یک کشور عضو ان پی تی بهره‌مند شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، بیان کرد: این فرمایشات در واقع حرف دل همه مردم و به‌ویژه نخبگان کشور بود که باید تیم مذاکره کننده آن را مبنای کار قرار دهد.

وی با اشاره به ترفند غربی‌ها برای دومرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای افزود: در صورتی که با طرف مقابل روی موضوعی چه کلیات و چه جزئیات توافق شود و بعد روی موضوعات دیگر بهانه بیاورند نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آورد.

دهدشتی گفت: باید اراده حل این موضوع در دو طرف وجود داشته باشد که ایران در چند ماه گذشته با عملکرد خود، صداقت لازم را نشان داده اما با این شیوه‌ای که طرف مقابل پیش می‌رود نشان می‌دهد که قابل اعتماد نیست.

وی اظهار داشت: ملت ایران و مسئولان کشور به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند و همه باید یک دل و یک صدا و با وحدت پشتیبان آن‌ها باشیم و حول محور اقتدار و عزت ایران عزیزمان حرکت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon