مردم اهواز مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند + تصاویر

مردم اهواز مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: برای چندمین بار در روزهای گذشته آسمان اهواز خاکستری شد و مردم در اعتراض به کم‌کاری مسئولان در برابر استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امروز برای چندمین بار در روزهای گذشته گرد و خاک آسمان اهواز را فرا گرفت و بنا بر اعلام مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان تا ساعت 11 صبح میزان آلودگی بیش از 25 برابر حد مجاز است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم منشاء گرد وخاک‌های اهواز را داخلی می‌داند و معتقد است برای رفع این معضل باید تالاب‌های خوزستان پر آب شود.

آلودگی در روزهای گذشته بیش از 66 برابر حد مجاز اعلام شد، البته لاهیجان‌زاده تصریح می‌کند: دستگاه‌های سنجش آلودگی در اهواز توانایی محاسبه آلودگی تا 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب است و اگر غلظت آلودگی بیشتر از این میزان شود نمی‌توان میزان آلودگی را سنجید.

هر چند سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان خبر داد اما مردم اهواز برای اعتراض به شرایط آب و هوایی ظهر امروز در مقابل درب استانداری خوزستان تجمع می‌کردند.

مردم اهواز که با در دست داشتن نوشته‌هایی همچون «اهواز شهر ما است، هوای پاک حق مسلم ما است» و «هوای پاک کمترین حق ما است» اعتراض خود را اعلام و خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری به این معضل شدند.

هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در جمع مردم حاضر شد و اظهار داشت: مسئولان استانی پیگیر رفع مشکل ریزگرد‌ها هستند و باید کمی آستانه تحمل مردم بالا رود.

صبح امروز تمرینات تیم فولاد خوزستان که در آستانه حضور در مسابقات آسیایی و رقابت با حریفان ایرانی خود در صدر جدول است تعطیل شد. همچنین تیم فولاد نوین اهواز که صدر نشین گروه الف رقابت‌های دسته یک کشور هستند و می‌خواهند به لیگ بر‌تر صعود کنند از 2 روز گذشته تمرینات خود را تعطیل کردند.
مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خوزستان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از لغو 6 پرواز فرودگاه اهواز خبر داد و گفت با کاهش دید پیش امده هواپیما‌ها شرایط پرواز را ندارند.

سید شریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه دولت و مسئولان استانی برای رفع این معضل شد و اظهار داشت: برای رفع این معضل با شعار نمی‌توان کاری انجام داد و مردم منتظر اقدامات عملی هستند.

پخش طنزهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی امروز نتوانست روحیه مردم را تلطیف کند و یکی از شهروندان اهوازی که در جمع تجمع کنندگان بود به خبرنگار تسنیم گفت: لزوم سفر مسئولان مرکز نشین به خوزستان نیست اما اگر اراده‌ای برای رفع این موضوع در دولت وجود دارد می‌توانند از تهران دستورات لازم را صادر کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon